تاثیر توافق ایران و اروپا در سیر نزولی قیمت ارز

۱۰ مهر ۱۳۹۷ | ۱۳:۲۰ کد : ۱۹۷۹۳۰۵ سرخط اخبار

رییس اتحادیه طلاو جواهر مشهد گفت: شب گذشته در خیابان امام خمینی مشهد دلالان برای فروش دلار آماده شده بودند در حالی که تقاضایی برای خرید نبود و همه فروشنده بودند.

محمدباقر معبودی نژاد در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به سیر نزولی قیمت طلاو ارز اظهار کرد: توافق ایران و کشورهای اروپایی، قول‌هایی که کشورهای اروپایی به ایران دادند و همچنین به صفر نرسیدن صادرات نفت علت این سیر نزولی است.

وی با بیان اینکه آمریکا نمی‌تواند مبادلات یورو را رصد کند و حالا می‌تواند نفت خود را در بازار جهانی به راحتی بفروشد، اظهار کرد: شایعات و هیجاناتی که هفته قبل مبنی بر افزایش قیمت طلا و ارز صورت گرفته بود ریزش کرد و قیمت سکه و ارز دیشب به شدت کاهش پیدا کرد.

رییس اتحادیه طلاو جواهر مشهد ادامه داد: علت آن هم این است که بیشتر افراد فروشنده هستند و خریدار کم است و این خود به خود ریزش قیمت را تشدید می‌کند.

معبودی‌نژاد بیان کرد: دیشب تا پاسی از شب در خیابان امام خمینی مشهد دلالان برای فروش دلار آماده شده بودند در حالی که تقاضایی برای خرید نبود و همه فروشنده بودند که این تاثیر زیادی در کاهش قیمت ارز دارد، به تبع با کاهش قیمت ارز قیمت طلا و سکه هم کاهش می یابد.

کلید واژه ها: دلار


نظر شما :