اسرائیل یهودستیز و نئونازی پرورش می دهد

محموله های تسلیحاتی اسرائیل در اوکراین برای گروه‌های ضدروس

۲۵ تیر ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰ کد : ۱۹۷۷۷۴۰ اخبار اصلی خاورمیانه
نشریه ای در شیکاگو که درگیری ها میان فلسطین و اسرائیل را پوشش می دهد، از دستیابی به اطلاعاتی خبر داده که از ارسال تسلیحات اسرائیلی به نیروهای شبه نظامی نئو نازی در اوکراین حکایت دارند.
محموله های تسلیحاتی اسرائیل در اوکراین برای گروه‌های ضدروس

نویسنده: آسا وینستنلی

دیپلماسی ایرانی: تبلیغات جنگی اینترنتی آزوف نشان می دهد که اسلحه های تاور تحت لیسانس اسرائیل دست این گروه فاشیستی است، این در حالی است که فعالان حقوق بشر اسرائیل با این ادعا که هر نوع تسلیحاتی که به اوکراین فروخته می شود به شبه نظامیان یهودستیزها می رسد، به شدت از این مساله شکایت دارند. طبق نامه ای که درباره «مجوزها برای اوکراین» به دست نشریه انتفاضه الکترونیک رسیده، آژانس صادرات تسلیحات وزارت دفاع اسرائیل می گوید در زمینه اعطای مجوز به صادرکنندگان تسلیحات به شدت احتیاط و با هماهنگی کامل با وزارت امور خارجه و دیگر نهادهای دولتی عمل می کنند. این نامه به تاریخ 26 ژوئن و در پاسخ به درخواست ایتای ماک، وکیل اسرائیلی از تل آویو برای خاتمه دادن به هر گونه کمک تسلیحاتی به اوکراین نوشته شده است.

مک و 35 فعال دیگر حقوق بشر نوشته اند نمی توان تایید کرد تسلیحات اسرائیل و خدمات آموزشی آنها توسط یهودستیزها یا نئونازی ها استفاده می شود. آنها نوشته اند که طبق گزارش های منتشر شده در اوکراین، نیروهای ارتش این کشور از اسلحه های ساخت اسرائیل استفاده می کنند و توسط اسرائیلی ها آموزش می بینند. رئیس آژانس صادرات تسلیحات اسرائیل گزارش های مربوطه را رد نکرده و با اشاره به نگرانی های امنیتی از گفت و گو درباره لغو صدور مجوزهای صادرات تسلیحات به اوکراین خودداری کرده است. اما راچلی چن، رئیس این آژانس به مک گفته نامه او را که به ماهیت فاشیستی آزوف پرداخته و گزارش ها درباره تسلیحات و آموزش های اسرائیلی را کاملا مطالعه کرده است.

این حقیقت که تسلیحات اسرائیلی به نئونازی های اوکراینی می رسد، از طریق تبلیغات اینترنتی آزوف نیز تایید شده است. هنگ آزوف یکی از واحدهای نظامی داوطلبان است که تحت کنترل وزارت کشور اوکراین قرار داد و در بین افراد آن، جنگجویان خارجی هستند که به اوکراین آمده اند.

در ویدیوهای منتشر شده در کانال یوتیوب هنگ آزوف نمونه های تولید شده محلی از اسلحه های تاور قابل مشاهده است و تصویری منتشر شده در وبسایت این هنگ نیز یک اسلحه تاور را در دستان یکی از افسران نظامی نشان می دهد. اسلحه ها تحت لیسانس صنایع تسلیحاتی اسرائیل تولید شده اند که برای آن مجوز تل آویو لازم بوده است. اسلحه های تاور «سلاح اصلی» نیروهای ویژه اسرائیل محسوب می شوند. این سلاح ها در کشتار اخیر فلسطینی های غیرنظامی که در راهپیمایی بزرگ غزه مشارکت داشتند، استفاده شده بود.

هنگ آزوف که کار خود را به عنوان گروهی از گردن کلفت های خیابانی و یکی از بیشمار شبه نظامیان جناح راستی آغاز کرد، اکنون به عنوان یکی از یگان های گارد ملی اوکراین فعالیت می کند. این هنگ به شدت ضد روسی در زمان تظاهرات حامیان اروپا در کییف در سال 2013 با پلیس های ضد شورش مبارزه کرد. تظاهرات و شورش ها زمینه کودتای سال 2014 را فراهم آوردند که با برکناری ویکتور یانوکویچ طرفدار روسیه از قدرت همراه بود. وقتی جنگ داخلی در شرق اوکراین علیه جدایی طلبان تحت حمایت روسیه آغاز شد، دولت جدید تحت حمایت غرب شروع به مسلح کردن هنگ آزوف کرد. این شبه نظامیان بلافاصله تحت فرمان وزارت کشور اوکراین قرار گرفتند و به یکی از گروه های اصلی در مبارزات علیه جدایی طلبان تبدیل شدند. در گزارش های سازمان ملل و دیدهبان حقوق بشر این گروه بارها به جرائم جنگی علیه جدایی طلبان طرفدار روسیه در شرق اوکراین از جمله شکنجه، خشونت جنسی و هدف گرفتن خانههای افراد غیرنظامی متهم شده است.

هنگ آزوف در حال حاضر توسط آرسن آواکف، وزیر کشور اوکراین اداره می شود؛ آواکف یکی از فرماندهان ارتش به نام وادیم ترویان را به عنوان معاون خود مسئول این هنگ تشکیل شده از مزدوران کرده است. آواکف سال گذشته با آریه دری، وزیر کشور اسرائیل دیدار و درباره «همکاری های سودمند» با او گفت و گو کرد.

کمک های نظامی اسرائیل به اوکراین و نئونازی ها در این کشور با برنامه های مشابهی از سوی آمریکا و دیگر کشوران متحد ناتو از جمله بریتانیا و کانادا همراه بوده است. به نظر می رسد تفکر شکست دادن روسیه و خنثی کردت تهدید مسکو به حدی چشم آنها را کور کرده که حتی آماده اند تا آشکارا به نئونازی ها کمک کنند؛ البته تا زمانی که هر دو در یک جبهه بجنگند. این شرایط به ویژه سال های اول جنگ سرد را به یاد می آورد که سیا از فاشیست ها و حامیان هیتلر برای نفوذ از اتریش به مجارستان استفاده کرد و آنها به قتل عام کمونیست های مجاری و یهودی های مجاری به اسم «کمونیست» دست زدند (سال 1956). در میانه همه خبرها و هشدارها درباره ظهور مجدد یهودستیزها و نئونازی ها، به نظر می رسد که اسرائیل خود نقش احیای آنها را در شرق اروپا بر عهده گرفته است.

منبع: راشا اینسایدر / تحریریه دیپلماسی ایرانی کد 34

کلید واژه ها: اسرائیل اوکراین نئونازی یهودستیزی جنگ داخلی اوکراین هنگ آزوف


( ۸ )

نظر شما :

tnt ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | ۲۲:۵۴
این مسئله شهادت میدهد که هولوکاس یک قصه ساخته شده و دروغ است!اگر هولوکاس واقعیت داشت بازماندگانش و ملتش عمرأ به هیچ قیمتی به نئو نازی کمک نمیکردن.
سید ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۰:۵۳
جالبه... یهودیهای صهیونیست به متهمان کوره های آدم سوزی سلاح میدن...