روسیه: سخن از تهدید موشکی ایران، ساخته و پرداخته آمریکا و متحدانش است

۲۷ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۴ کد : ۱۹۴۶۵۵۷ سرخط اخبار

وزیر دفاع روسیه در سخنانی تهدید هسته ای تهران را تصور ساخته و پرداخته امریکا و متحدانش دانست و افزود سامانه دفاعی-موشکی خود آمریکا تهدید علیه ثبات استراتژیک جهانی است.

 به گزارش پایگاه خبری «تیک» (Tik.ir)، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز (پنج شنبه) در یک کنفرانس امنیت بین المللی گفت سامانه دفاعی-موشکی جهانی آمریکا تهدیدی برای ثبات استراتژیک است.

به نوشته اسپوتنیک، شویگو افزود: پیش بینی ما از سامانه دفاعی-موشکی جهانی امریکا درست خواهد بود. به کارگیری معماری این سامانه دفاعی-موشکی آمریکایی، تهدیدی برای ثبات استراتژیک است.
وی در ادامه گفت با وجود آن که مذاکرات هسته ای با ایران در جریان است، سیستم دفاعی-موشکی آمریکایی در حال گسترش است و هیچ کس این مساله را زیر سوال نمی برد.

وزیر دفاع روسیه ادامه داد «کاملا واضح است که سخن از تهدید موشکی ایران ساخته خود آمریکا با همراهی دیگر متحدانش در ناتو و سخنی گزاف است. حتی بعد از پیشرفت هایی در مذاکرات هسته ای ایران، هیچ کس حتی تصور این را ندارد که امکان داشته باشد درباره برنامه دفاعی-موشکی آمریکا-ناتو حرف بزند.»

شویگو در ادامه به هدف ناتو برای نزدیک شدن به مرزهای روسیه اشاره کرد و گفت اعضای ناتو پیوسته به دنبال تسلط بر فضای ژئوپلیتیک و به دنبال این هستند که قابلیت نظامی خود را در شرق اروپا بالا ببرند. وی تصریح کرد تمرکز ژئوپلیتیک ناتو بر رزمایش های نظامی روسیه، نشانه آشکاری از مقاصد ضدروسی آنهاست.
*فارس

کلید واژه ها: دفاعی-موشکی ناتو سامانه دفاعی-موشکی


نظر شما :