استمداد عربستان از پاکستان برای بهبود رابطه با ایران

۱۹ دی ۱۳۹۲ | ۱۷:۰۴ کد : ۱۹۲۷۱۳۷ سرخط اخبار

یک نشریه پاکستانی به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت، دولت عربستان سعودی برای ترمیم رابطه خود با ایران ، از دولت پاکستان کمک خواسته است.

به گزارش عصر ایران نشریه " داون" پاکستان به نقل از منابع آگاه نوشت در دیدار روز سه شنبه سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان با سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی و روابط خارجی نواز شریف نخست وزیر پاکستان، موضوعات مختلف در روابط دو جانیه و مسایل منطقه ای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش سعود الفیصل  عالی رتبه ترین مقام عربستانی است که در سال های اخیر به پاکستان سفر می کند.

داون می نویسد در دیدار فیصل با سرتاج عزیز دو طرف درباره اوضاع جهان اسلام، وضعیت افغانستان و اوضاع سوریه و روابط ایران و عربستان گفت و گو کردند.

در این دیدار سرتاج عزیز تاکید کرد که ایران و عربستان دو کشور مهم در جهان اسلام هستند و اسلام آباد عربستان را یک کشور دوست و برادر می داند.

وزیر خارجه عربستان نیز در این دیدار تاکید کرد که برای ریاض  روابط  با پاکستان اهمیت بسزایی دارد.

بر اساس گزارش داون ، مقامات سعودی در تلاش اند از پاکستان برای ترمیم رابطه متشنج خود با ایران کمک بگیرند.

ایران و عربستان در سال های گذشته روابط رو به تنشی داشته اند . به ویژه پس از بحران سوریه و جنگ داخلی در این کشور مهم منطقه، ایران و عربستان در صف آرایی موافقان و مخالفان حکومت سوریه در خط مقدم دو جبهه مخالف قرار داشته اند.

اخیرا با حمله ماه گذشته به سفارت ایران در بیروت، که رهبری آن را ماجد الماجد تروریست عربستانی تبار بر عهده داشت ، روابط ایران و عربستان متشنج تر شده است.

ماجد الماجد که از سوی ارتش لبنان دستگیر شده بود هفته گذشته به طرز مشکوکی در بیمارستانی در بیروت درگذشت. از ماجد به عنوان جعبه سیاه و مخزن برخی اطلاعات مهم درباره نقش عربستان در تقویت گروه های تروریستی تندرو نام برده می شد.
 

کلید واژه ها: پاکستان ایران و عربستان


نظر شما :