افشاگری نخست وزیر سابق قطر از توطئه چینی در مصر

۱۶ مهر ۱۳۹۲ | ۱۳:۱۴ کد : ۱۹۲۲۵۹۰ سرخط اخبار

فعالان اجتماعی قطری به تازگی نواری صوتی از نخست وزیر و وزیر خارجه سابق قطر در پایگاه های مختلف اینترنتی پخش کرده اند که در آن شیخ حمد از توطئه کشور مبتوع اش برای ایجاد شکاف و اختلاف در ارتش مصر سخن می گوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری صدی البلد، فعالان اجتماعی قطری به تازگی نواری صوتی از شیخ «حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی»، نخست وزیر و وزیر خارجه سابق قطر در پایگاه های مختلف اینترنتی پخش کرده اند که در آن شیخ حمد از توطئه های قطر برای ایجاد شکاف واختلاف در ارتش مصر سخن می گوید.
نخست وزیر و وزیر خارجه سابق قطر در این نوار صوتی تاکید کرده که هدف از این توطئه ها ممانعت از گرایش بیش از پیش ارتش مصر به عربستان سعودی است و در این راه تلاش شده تا جای ممکن شخصیت هایی در این ارتش به مقام و سمت دست یابند که هوادار قطر و آمریکا و انگلیس باشند.
در این نوار صوتی شیخ حمد تاکید کرد که نظامیان رده اول مصر تماما به عربستان سعودی وفادار هستند و سعودی ها در آنها نفوذ بسیاری دارند، به همین دلیل دوحه تمرکز خود را بر نفوذ در نظامیان درجه دو ارتش مصر متمرکز کرده بود و در این راه تلاش بسیار کرده تا با رفع نیازهای مالی آنها زمینه نفوذ در آنها را فراهم کند.
همچنین وی در این نوار صوتی می گوید که طی دیدارش با سرویس های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس با آنها درباره امکان تغییر قدرت در عربستان سعودی سخن گفته که با مخالفت شدید دستگاه های اطلاعاتی انگلیس مواجه شده است.
شیخ حمد دلیل این مخالفت انگلیسی ها را در این امر ملاحظه می کند که لندن بر این باور است، برکناری آل سعود در عربستان روی کار آمدن اسلامگرایان در این کشور را به دنبال دارد که گزینه مورد نظر لندن نیست.
نخست وزیر و وزیر خارجه سابق قطر تاکید کرده که آنها درحال بررسی تغییر قدرت در عربستان با سرویس های اطلاعاتی آمریکا هستند.

کلید واژه ها: قطر مصر


نظر شما :