وعده کمک چین، عربستان و آمریکا به دولت جدید اسلام‌آباد

۰۴ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۶:۴۵ کد : ۱۹۱۶۵۸۴ سرخط اخبار

مقامات چین، عربستان و آمریکا به دولت جدید پاکستان وعده دادند برای حل مشکلات این کشور، به اسلام آباد کمک مالی می کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام آباد، پس از پیروزی حزب «مسلم لیگ نواز» به رهبری «نواز شریف» در انتخابات سراسری پاکستان، مقامات عربستان، چین و آمریکا وعده دادند که دولت آتی این کشور را تحت حمایت مالی خود قرار خواهند داد.

به گفته یک مقام ارشد دولتی پاکستان، انتظار می رود با روی کار آمدن دولت جدید پاکستان،  عربستان سعودی حدود 15 میلیارد دلار جهت تأمین نفت خام و کوره براساس پرداخت های معوقه این کشور در زمینه انرژی اعطا کند.

وی افزود: عربستان سعودی علاقه زیادی برای کمک به دولت آینده به رهبری نواز شریف دارد.

پاکستان توقع روزانه یکصد هزار بشکه نفت خام و حدود 15 هزار تن نفت کوره از عربستان سعودی براساس پرداخت های معوقه به مدت 3 سال دارد.

پاکستان در سال 1998 و 2002 نیز 5/3 میلیارد دلار نفت از عربستان سعودی براساس پرداخت های معوقه دریافت کرده بود.

دیدار سفیر آمریکا با نواز شریف

در همین حال، «ریچارد اولسون» سفیر آمریکا در پاکستان نیز بار دیگر با نواز شریف پیروز انتخابات پاکستان در محل اقامت وی در لاهور ملاقات کرد.

در این ملاقات نخست وزیر آینده پاکستان بار دیگر از ادامه حمله پهپادهای آمریکایی ابراز نگرانی کرد و افزود: با تمام این مشکلات پاکستان دچار بحران اقتصادی است و خواهان گسترش روابط تجاری- اقتصادی خود با آمریکا و سایر کشورهای جهان می باشد.

سفیر آمریکا نیز اطمینان داد که کمک های واشنگتن به اسلام آباد ادامه خواهد داشت و این کمک ها محدود به حل بحران انرژی و مبارزه با  تروریسم نیست بلکه تقویت اقتصادی پاکستان را نیز شامل می شود.

این در حالی است که چین نیز پیش از این از سرمایه گذاری های کلان برای بهبود وضعیت اقتصادی پاکستان خبر داده است.

نواز شریف رهبر حزب مسلم لیگ نواز پاکستان که توانست با کنار زدن حزب حاکم «مردم پاکستان» در انتخابات پارلمانی این کشور به پیروزی برسد به زودی مبادرت به تشکیل دولت جدید خواهد کرد

کلید واژه ها: پاکستان آمریکا عربستان اقتصادی عربستان سعودی سعودی نواز


نظر شما :