موافقت سوریه با مشارکت در کنفرانس ژنو2

۰۳ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۸:۵۸ کد : ۱۹۱۶۵۵۰ سرخط اخبار

 


وزارت خارجه روسیه از توافق اولیه مقامات دمشق با شرکت در کنفرانس بین المللی ژنو2 در خصوص بحران سوریه خبر داد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، الکساندر لوکاشویچ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز(جمعه) اعلام کرد، مقامات دمشق به کرملین اعلام کرده اند که به طور کلی با شرکت در کنفرانس بین المللی ژنو2 موافقند اما باید چهارچوب و مسایلی که در این کنفرانس مطرح می شود مشخص باشد تا مردم سوریه از راهکاری سیاسی برای خروج از بحران بهره مند باشند.
لوکاشویچ ادامه داد: بیانیه کنفرانس دوستان سوریه در اردن ناامید کننده بود اما روسیه همچنان به تلاش های خود برای برگزاری کنفرانس ژنو2 ادامه می دهد.
وی افزود: به عقیده ما برگزاری کنفرانس ژنو2 بر اساس اصول توافقنامه ژنو 1 فرصتی واقعی برای متوقف کردن خشونت های سوریه و ترسیم آینده ای دموکراتیک برای این کشور است که نباید این فرصت از دست برود.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: متاسفانه برخی ها در تلاشد تا به هر طریق ممکن مانع از به ثمر نشستن تلاش ها برای برقراری صلح در سوریه شوند و موسکو به شدت این گونه اقدامات را محکوم می کند.
وزارت خارجه روسیه همچنین از احتمال دیدار قریب الوقوع سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور با جان کری، وزیر خارجه آمریکا در فرانسه خبر داد.
 

کلید واژه ها: روسیه کنفرانس سوریه ژنو2


نظر شما :