خواست‌ ائتلاف مخالفان سوری از اسد

۰۵ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۳:۳۱ کد : ۱۹۱۶۶۲۱ سرخط اخبار

ائتلاف مخالفان سوریه ضمن درخواست از مقام های این کشور برای ارائه توضیح بیشتر درباره موافقت کلی نظام با مشارکت در کنفرانس ژنو 2 خواهان ارائه تضمین هایی برای برکناری بشار اسد در این نشست شد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه خبری اسکای نیوز عربی، لؤی صافی، سخنگوی ائتلاف ملی مخالفان سوریه در گفت وگویی مطبوعاتی اعلام کرد، مخالفان سوریه از دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه می خواهند توضیح بیشتری درباره اعلام اخیر روسیه مبنی بر موافقت کلی دمشق با مشارکت در کنفرانس بین المللی ژنو 2 ارائه دهد.

 

وی گفت: اعلام اخیر وزارت خارجه روسیه مبنی بر موافقت نظام سوریه با مشارکت در کنفرانس ژنو 2 مبهم است و ما از دولت بشار اسد می خواهیم این موضع را تبیین کند.

 

صافی در ادامه تاکید کرد: ما به توضیح بیشتر نیاز داریم تا بتوانیم تصمیمات مان را در خصوص این موضوع اتخاذ کنیم.

 

پیشتر الکساندر لوکاشویچ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که دمشق موافقت کلی اش را با مشارکت در کنفرانس ژنو 2 اعلام کرده است.

 

همچنین منابع نزدیک به ائتلاف مخالفان سوریه به روزنامه فرامنطقه ای الحیاة اعلام کردند که ائتلاف ملی مخالفان سوریه خواهان تضمین هایی از جمله برکناری بشار اسد به عنوان رأس اقدامات کنفرانس ژنو 2 است.

 

همچنین خالد صالح، سخنگوی ائتلاف مخالفان روز جمعه تاکید کرد: ما از نظام سوریه می خواهیم به عنوان نشان دادن حسن نیتش تا پیش از نشست ژنو 2 خشونت ها را در سوریه متوقف کرده و استفاده از موشک های نوع اسکاد را پایان دهد و ارتش را از شهرها و مناطق سوریه خارج کند.

 

وی گفت: این واقعا مهم است که دو طرف قبل از ورود به مذاکرات ژنو 2 حسن نیت از خود نشان دهند. ما می خواهیم مطمئن شویم زمانی که وارد مذاکره با نظام شده ایم حمام خون در سوریه متوقف خواهد شد.

 

پیشتر روسیه و آمریکا بر برگزاری کنفرانس بین المللی ژنو 2 با استناد به مفاد بیانیه ژنو 1 با هدف حل و فصل بحران سوریه توافق کردند.

کلید واژه ها: سوریه ژنو ژنو 2 2 کنفرانس مخالفان سوریه ائتلاف مشارکت در کنفرانس کنفرانس ژنو 2 با مشارکت در روسیه مشارکت مشارکت در بشار اسد با مشارکت در کنفرانس موافقت با مشارکت کنفرانس ژنو


نظر شما :