حزب الله در درگیری های سوریه حضور ندارد

۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۵:۵۲ کد : ۱۹۱۵۳۷۲ سرخط اخبار

 

یک مسئول لبنانی هرگونه مشارکت حزب الله در مقابله با عناصر مسلح در سوریه را کذب و بی اساس دانست و گفت: لبنانی ها با سوری ها نمی جنگند، بلکه با حملات تروریست های خارجی حاضر در سوریه به لبنان مقابله می کنند.
 
حسن زعیتر شهردار القصر (از روستاهای منطقه هرمل) در مصاحبه با شبکه خبری العالم تصریح کرد: تقریبا از یکسال پیش حملاتی به لبنانی ها - به ویژه در روستاهای مرزی بین سوریه و لبنان- صورت می گیرد که عامل این حملات سوری ها نیستند، بلکه عناصر مسلح نفوذی از خارج به لبنانی ها حمله می کنند.
 
زعیتر افزود: مهاجمان خارجی قصد دارند دامنه درگیری را گسترش دهند و لبنانی ها را به ویژه در مناطق شیعه نشین وارد درگیری کنند.
 
وی هرگونه مشارکت حزب الله در مبارزه با افراد مسلح در منطقه حومه القصیر سوریه را تکذیب و تاکید کرد که در این مناطق لبنانی ها سکونت دارند و برخی از آنها با اعمال فشار افراد مسلح از این منطقه مهاجرت کرده اند.
 
زعیتر اظهار داشت: آن دسته از لبنانی هایی که در این منطقه باقی مانده اند از خانه ها و زمین های خود خارج نمی شوند و حتی برخی از آنها نیز لوازم خانه خود را برای خرید سلاح فروخته اند تا از خودشان دفاع کنند و این اقدام به علت ناتوانی دولت لبنان در دفاع از آنها صورت می گیرد.
 
شهردار القصر تصریح کرد که کودکان، سالخوردگان و زنان به خاک لبنان منتقل شده اند، اما مردان و جوانان برای دفاع از خانه و کاشانه خود در این منطقه باقی مانده اند.

کلید واژه ها: لبنانی ها سوریه


نظر شما :