ژست قاطع وزیر دفاع احتمالی آمریکا در مورد ایران

هگل هم از بسته شدن پنجره دیپلماسی خبر داد

۱۲ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۲:۳۰ کد : ۱۹۱۲۲۴۰ اخبار اصلی آمریکا پرونده هسته ای
پنجره دیپلماسی به روی ایران در حال بسته شدن است و در صورتی که ایران به نادیده گرفتن درخواست های بین المللی بر سر برنامه های هسته ای اش ادامه دهد، شانس راهکار دیپلماتیک از بین می رود.
هگل هم از بسته شدن پنجره دیپلماسی خبر داد

دیپلماسی ایرانی: چاک هگل، وزیر دفاع پیشنهادی اوباما که پس از معرفی برای این پست بحث و حدیت های فراوانی بر سر دیدگاه وی در خصوص ایران در گرفت، اکنون می گوید پنجره دیپلماسی به روی ایران در حال بسته شدن است و در صورتی که ایران به نادیده گرفتن درخواست های بین المللی بر سر برنامه های هسته ای اش ادامه دهد، شانس راهکار دیپلماتیک از بین می رود.

این در حالی است که شماری از  تحلیلگران با اشاره به چینش تیم جدید سیاست خارجی و امنیتی اوباما ابراز امیدواری می کنند که از این پس دیپلماسی آمریکا با جمهوری اسلامی به امید حصول توافق احیا شود.

به گزارش آسوشیتدپرس، هگل در نخستین فرصتی که برای بیان دیدگاه های خود پس از معرفی برای سمت وزیر دفاع ( 7 ژانویه) به دست آورد، بسیاری از موضوعات از عراق و افغانستان گرفته تا زنان در حال نبرد را مورد توجه قرار داد و نظر خود را در خصوص مسائل گوناگون اعلام کرد. دیدگاه های هگل را غالب گزارشی 112 صفحه ای به کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا ارائه شده است.

گزارش ها حاکی از آن است که این سناتور جمهوریخواه سابق با انتقاد های وسیعی در زمینه  قاطعیت به خرج ندادن در مورد ایران و همچنین حمایت ناکافی از اسرائیل ، مواجه است. به همین دلیل هگل کوشیده است که در انعکاس دیدگاه های خود در این گزارش طولانی مواضع سرسختانه تری در قبال ایران اتخاذ کرده و بر این نکته تاکید کند که دولت اوباما تمامی گزینه ها شامل گزینه نظامی را برای جلوگیری از هسته ای شدن ایران روی میز قرار می دهد.

هگل در پاسخ به پرسش های مطرح از سوی سنا گفت: در صورتی که به عنوان وزیر دفاع تایید شوم ؛ تمرکز خود را روی اطمینان یافتن از آمادگی ارتش آمریکا، برای مواجه با هر بحرانی خواهم گذاشت.

ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی از ایران می خواهند برنامه های غنی سازی را متوقف کند. اما تهران در مقابل این خواسته غرب، درخواست های دیگری دارد و اختلافات عمیق موجب شده که دو طرف با گذشت 7 ماه از آخرین دور مذاکرات نتوانند مکان و زمانی برای از سرگیری مذاکرات تعیین کنند. از سوی دیگر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نیز که به تازگی از جنجال های انتخاباتی فارغ شده، بار دیگر علیه ایران سخن پراکنی را از سرگرفته است.

هگل در بخش دیگری از گزارش خود به سنا نوشته ، در صورتی که ایران به نقض تعهدات بین المللی ادامه دهد باید با عواقب و پیامد های فزاینده آن مواجه شود. وی افزود، در حالی که به پشتوانه فشار ها، زمان و فضا برای دیپلماسی وجود دارد،  این پنجره در حال بسته شدن است. وزیر دفاع پیشنهادی آمریکا در ادامه مدعی شد ، ایران باید نشان دهد که برای مذاکره جدی آمادگی دارد.

گزارش دیدگاه های هگل در مورد ایران در حالی منتشر می شود که وی در گذشته کارآمدی تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران را زیر سئوال برده و تاکید کرده بود که اعمال تحریم ها از سوی شرکای بنین المللی موثر تر خواهد بود. با این حال وی اکنون در پاسخ به سنا تصریح کرده است که به اعمال تحریم های هوشمند و موثر علیه ایران ادامه خواهد داد. تحریم هایی که کنگره و دولت اوباما در ماه های اخیر آنها را تصویب و اجرا کرده اند.

تحریریه دیپلماسی ایرانی / 10

کلید واژه ها: هگل آمریکا دیپلماسی اوباما تحریم وزیر دفاع


نظر شما :