مکان و زمان احتمالی مذاکرات ایران و ۱+۵ مشخص شد

۲۷ مهر ۱۳۹۱ | ۲۲:۵۷ کد : ۱۹۰۸۱۲۱ سرخط اخبار

دور بعدی مذاکرات ایران و کشورهای عضو گروه ۱+۵ در ماه آینده میلادی و احتمالا در مسکو برگزار خواهد شد.

به گزارش «تابناک»، امروز پنجشنبه، «سرگئی ریباکوف»، معاون وزیر خارجه روسیه به اینترفاکس گفته است که انتظار می رود، این گفت وگو ها در ماه آینده میلادی برگزار شود.آنچه از گفته های این مقام روس بر می آید مکان مذاکرات در جایی غیر از مسکو و احتمالا در وین خواهد بود.

در همین باره روز گذشته «یوکیو آمانو»، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت که وی نیز به زودی با مذاکره کنندگان ارشد ایرانی درباره مسأله هسته ای این کشور دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

بنا بر این گزارش، به دنبال تلاش ها برای ازسرگیری گفت وگو های ایران و کشورهای عضو گروه ۱+۵، امروز خبرگزاری انگلیسی رویترز، در شیطنتی رسانه ای به نقل از دیپلمات های نا شناس در وین ادعا کرد که ایران، سرعت نصب سانتریفیوژهای خود را در فردو افزایش داده است. البته ناگفته نماند که تقریبا این یه یک روال ثابت تبدیل شده است که هر گاه سخنی از گفت وگوی ایران و غرب به میان می آید، خبرگزاری های غربی به نقل از منابع نا شناس، ادعاهایی علیه برنامه هسته ای ایران طرح می کنند.

تلاش جدید کشورهای غربی برای گفت وگو با ایران، در حالی است که ایران بار ها اعلام کرده که هیچ گاه میز مذاکرات را ترک نکرده و این غربی ها بوده اند که این کار را انجام داده اند.

چندی پیش نیز رهبر انقلاب در سفر به استان خراسان شمالی، بار دیگر بر این موضوع تأکید کردند که ایران هیچ گاه میز مذاکرات را ترک نکرده که حالا بخواهد دوباره بر سر آن بازگردد، بلکه ایران همواره آماده گفت وگو بوده است.

گفتنی است، آخرین دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و کا ترین اشتون، هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در استانبول برگزار شد. این در حالی است که آخرین دور مذاکرات ایران با نمایندگان کشورهای عضو گروه ۱+۵ در مسکو برگزار شده است.

کلید واژه ها: مذاکرات


نظر شما :