اتحادیه اروپا خاوری را از دایره تحریم خارج کرد

۲۶ مهر ۱۳۹۱ | ۱۸:۱۲ کد : ۱۹۰۸۰۸۷ سرخط اخبار

اینکه اتحادیه اروپا جنگی اقتصادی را با ایران آغاز می کند و از کمیته نوبل جایزه صلح می گیرد؛ اینکه محمود رضا خاوری مدیر عامل بانک فراری بانک ملی از دایره تحریم های اتحادیه اروپا خارج می شود و یا آمریکا سازمان منافقین را از فهرست گروههای تروریستی خارج می کند همه و همه را باید به حساب کف مرتبی گذاشت که غرب برای نقض حقوق بشر و مفسدان اقتصادی به صدا در آورده است.

به گزارش مهر، دینامیت، اختراع آلفرد نوبل مستقیما در ساخت مواد منفجره مورد استفاده قرار می گیرد.می گویند وقتی برادر آلفرد نوبل فوت می کند یه روزنامه فرانسوی با این تصور که مخترع دینامیت فوت کرده است در خبری آلفرد نوبل را «فرشته مرگ» خطاب می کند و می نویسد: «فرشته مرگ مرده است، دکتر آلفرد نوبل، فردی که برای ایجاد راهی برای کشتن افراد بیشتر در زمان کمتر ثروتمند شده بود؛ دیروز فوت کرد». نوبل با دیدن این خبر برای اینکه تصویری بهتر از خود برای آیندگان بسازد در وصیتنامه ای بیشتر دارایی خود را به جایزه ای اختصاص داد تا همه ساله، به افراد شایسته اهدا گردد.

یکی از بزرگترین جنایات صورت گرفته رژیم صهیونیستی در اردوگاه صبرا و شتیلا است. صبرا و شتیلا دو اردوگاه از مجموع دوازده اردوگاه آوارگان فلسطینی در لبنان هستند. در شهریورماه سال 1361 آریل شارون وزیر جنگ وقت اسرائیل در حالی که بالای پست دیده بانی مقر فرماندهی ارتش اسرائیل مشرف بر اردوگاه صبرا و شتیلا، ایستاده و نظاره گر بود، نیروهای فالانژیست حزب کتائب در لبنان، تحت فرماندهی و نظارت مستقیم او، ضمن محاصره و حمله به این دو اردوگاه به مدت 2 روز بدون وقفه بر روی فلسطینی ها که در بین آنان زنان، کودکان و سالخوردگان بی دفاع دیده می شدند آتش گشودند. در این قتل عام 3297 کودک و نوزاد و زن فلسطینی و لبنانی از مجموع 20 هزار ساکن این اردوگاه شهید شدند. فاجعه ای چنین را بگذارید در کنار کشتار کودکان و مادران در روستای قانادر جریان جنگ 33 روزه در زمان ریاست جمهور امیل لحود، کلید زدن جنگ 22 روزه برای جبران شکست های جنگ های 33 روزه در زمان شیمون پرز و استفاده از بمب های فسفری علیه کودکان و زنان بیگناه در آن جنگ؛ در آن مقطع فاجعه چنان بود که شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد نتوانست در مقابل گزارش های خبرنگاران از فجایع رژیم صهیونیستی به ریاست شیمون پرز سکوت کند و بالاخره در قطعنامه ای درباره نقض حقوق بشر توسط این رژیم اعتراف کرد. گزارش کمیته حقیقت یاب سازمان ملل متحد که توسط ریچارد گلدستون تهیه شده بود، اسرائیل و حماس را متهم به ارتکاب جرایم جنگی کرد. از جمله استفاده از فسفر سفید برای حمله به ساختمان های آژانس امدادرسانی به آوارگان، هدف قرار دادن بیمارستان القدس و حمله به بیمارستان الوفا!

 خب! اجازه بدهید درباره اهدای جایزه صلح نوبل به اسحاق رابین و شیمون پرز دو تن از مقامات رژیم صهیونیستی کمی بیشتر تامل کنیم. کاش نوبل زنده بود.

جنگ اقتصادی و جایزه صلح

ماجرای صلح و جایزه صلح فقط در طنز شیمون پرز و اسحاق رابین خلاصه نمی شود. این جایزه را کمیته صلح امسال به اتحادیه اروپا داد که از سال 2007 رسما جنگی اقتصادی را علیه ایران آغاز کرده است. از تحریم های نفتی و بانکی بگیرید تا تحریم هایی که می تواند تامین نیازهای درمانی برخی بیماران خاص را در کشور با مشکل همراه کند. اعطای جایزه صلح نوبل به اتحادیه اروپا مثل همان اعطای جایزه صلح به هنری کیسینجر و لی دوک تو به خاطر بازگردان صلح به ویتنام است به خاطر بازگرداندن صلح به ویتنام! لی دوک تو  در آن زمان جایزه را نگرفت و متذکر شد که جنگ در ویتنام هنوز ادامه دارد!

اگر فساد کنید تحریم ها لغو می شود

محمودرضا خاوری مدیرعامل سابق بانک ملی حتی تا آخرین لحظه هم از بیت المال خرج کرد و با بلیت دولتی از ایران خارج شد. پای او به عنوان یکی از متهمان اصلی به ماجرای اختلاس سه هزار میلیاردی باز شده بود که بهانه درمان بیماری اش از ایران خارج شد و در ویلای بزرگش در کانادا ساکن شد. ایران از پلیس اینترپل درخواست تعقیب او را کرد و از کانادا خواست تا او را بازگرداند. نه دولت اتاوا به غیر از قطع روابطش با ایران کاری در این پرونده کرد نه از پلیس اینترپل خبری شد. چندی پیش گفته شد که او از کانادا خارج شده و احتمالا به آمریکا رفته است. دیروز هم گفته شد که نام او از دایره تحریم های اتحادیه اروپا خارج شده است.

حمایت عریان از تروریسم

منافقین از ابتدای انقلاب ترور مسئولان نظام را آغاز کردند.  ششم تیر 1360 رهبر معظم انقلاب مورد هدف تروریستی این گروهک قرار گرفتند. در هفتم تیرماه ۱۳۶۰، در انفجاری که در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی رخ داد، آیت الله بهشتی و بیش از ۷۲ تن از مسئولان نظام به شهادت رسیدند. به نوشته سایت هابیلیان طی دو سال ۱۳۶۰ و ۱۳۶۱ تعداد ۳۶۶ مورد ترور مردم عادی در استان تهران توسط اعضای سازمان مجاهدین انجام شد. ۵۳ درصد از این افراد کارمند نهادهای دولتی بودند که ۳۶ درصد آنها شاغل در سپاه، ارتش، بسیجی و شهربانی بودند. بنابراین بقیه ۶۴ درصد ترورشدگان مردمی دارای مشاغل غیرنظامی و آزاد بودند

تیم ها ی ترور سازمان منافقین، ائمه جمعه را نیز هدف قرار دادند و شخصیت ها یی مانند آیت الله صدوقی (امام جمعه یزد)، آیت‎الله دستغیب (امام جمعه شیراز)، آیت الله مدنی (امام جمعه تبریز) مورد هدف های تروریستی منافقین قرار گرفتند.. تجاوز به خاک ایران با طراحی عملیاتی موسوم به فروغ جاویدان در سال 67 که با پاتک مرصاد خفه شد از اقدامات دیگر این گروهک تروریستی بود

در ۱۲ خرداد ۷۷ بمب‎گذاری و خمپاره‎اندازی در سه نقطه تهران با عنوان «سرآغاز مقاومت مسلحانه انقلابی» انجام شد. در اول شهریور ۷۷ سید اسدالله لاجوردی دادستان اسبق دادگاه ها ی انقلاب و رییس سابق سازمان زندان ها توسط دو تروریست اعزامی سازمان مجاهدین خلق به شهادت رسید. در ۲۱ فروردین ۱۳۷۸ طی یک اقدام تروریستی دیگر، سرلشگر صیاد شیرازی در حالی که به تنهایی و بدون محافظ عازم محل کار خود بود به شهادت رسید و بالاخره این اواخر همکاری اعضای سازمان مجاهدین با موساد در ترور دانشمندان هسته ای کشورمان را به این فهرست اضافه کنید. خب وقتی دولت عراق تصمیم می گیرد پادگان اشرف مقر اصلی گروهک منافقین را تعطیل و اعضای این گروهک را اخراج کند، دولت کاخ سفید برای فراهم کردن تردد آسان این گروهک در نقاط مختلف دنیا چاره ای جز خارج کردن نام این گروهک از فهرست گروه های تروریستی دارد؟!

اینها فقط نمونه های تازه رویکردهای دوگانه غرب در برخورد با موارد نقض حقوق بشر، در برخورد با پدیده فساد اقتصادی  و در برخورد با پدیده هایی است که شعارش گوش دنیا را کر کرده است. اگر لازم به شمردن باشد الی ماشالله از این نمونه ها را می شود شمرد.

کلید واژه ها: تحریم


نظر شما :