طلاس: اسد فردی متواضع است و مردم خود را دوست دارد

۰۹ مهر ۱۳۹۱ | ۱۶:۱۱ کد : ۱۹۰۷۴۱۷ سرخط اخبار

مناف طلاس افسر جدا شده از نظام دمشق در سخنانی با تاکید براینکه رئیس جمهوری سوریه فردی متواضع است که مردم خود را دوست دارد، گفت که معارضان نمی خواهند که سناریو لیبی در سوریه تکرار شود.

به گزارش فارس، مناف طلاس، افسر جدا شده از نظام دمشق در مصاحبه با شبکه «سی ان ان» عربی گفت که «بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه دوست وی بوده و او فردی متواضع است که مردم خود را دوست دارد، اما بحران سوریه وی را تغییر داده و موجب واکنش های تند او در قبال برخی از اطرافیانش شده است.

طلاس در ادامه افزود: به نظر من اسد از فرصت های اضافه ای که در اختیار او قرار داده شده، استفاده می کند. چون نظام سوریه نظام باهوشی است که به خوبی می داند، هم اکنون تصمیم یا قطعنامه ای بین المللی وجود ندارد که آن را وادار به کناره گیری از قدرت کند.

این افسر جدا شده از ارتش سوریه ادامه داد: بشار اسد می داند، نیروهای منطقه ای وجود دارند که از وی حمایت می کنند و منظور من در اینجا ایران و روسیه هستند.

وی گفت: به نظر من نباید دخالت نظامی در سوریه صورت گیرد، باید به توافق و تفاهمی دست یافت و هنگامی که موضوع با نیروها و قدرت های بین المللی ارتباط پیدا کند، دیگر خواست و اراده سیاسی وجود نخواهد داشت، دمشق نیازمند یک تصمیم سیاسی بین المللی است که آن را وادار به توقف کشتارها کند.

طلاس با ادعای اینکه «حتی در صورت دخالت نظامی در سوریه یا ایجاد منطقه پرواز ممنوع نیروهای مسلح سوریه خطری برای ناتو تشکیل نمی دهند» گفت: ما خواهان تکرار سناریو عراق، افغانستان و لیبی در سوریه نیستیم.

وی درباره گروهک تروریستی موسوم به «ارتش آزاد» بر ضرورت تجدید ساختار این گروهک تاکید کرد و گفت که این ارتش به این جهت که عناصر و افراد تندروی را در خود پذیرفته است، باید در ساختار خود تجدید نظر کند و باید اجازه دهد، علویان هم به این ارتش ملحق شوند.

کلید واژه ها: سوریه


نظر شما :