دیدار وزیر خارجه سوریه با وزرای خارجه ایران، روسیه و کوبا

۰۸ مهر ۱۳۹۱ | ۱۴:۵۳ کد : ۱۹۰۷۳۵۲ سرخط اخبار

وزیر خارجه سوریه در حاشیه نشست های مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با همتایان خود در ایران، روسیه و کوبا دیدار کرد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری برکینگ نیوز، «ولید المعلم» و «علی اکبر صالحی» درباره آخرین تغییر و تحولات مرتبط با روابط دو جانبه و همکاری های دو کشور گفت وگو کردند.

معلم و صالحی همچنین درباره راه های توسعه همکاری ها و رایزنی ها بین دو طرف در همه زمینه های مشترک بحث و تبادل نظر کردند .

ماموریت «اخضر ابراهیمی»، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه و چگونگی حمایت از آن و شکل گیری روند سیاسی به رهبری سوریه و بر اساس اصول ملی مورد توافق از دیگر محورهای دیدار المعلم و صالحی بود.

المعلم همچنین در دیدار با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود نیز آخرین تحولات مربوط به اوضاع سوریه و برخی از جزئیات اقدامات تروریستی علیه موسسات و نهادهای دولتی و خصوصی سوریه را تشریح کرد که ناشی از ادامه سیاست های برخی کشورها در پناه دادن، آموزش و حمایت مالی و تسلیحاتی از گروهک های تروریستی مسلح است.

المعلم همچنین لاوروف را از آخرین رویدادهای مربوط به ماموریت اخضر ابراهیمی و تلاش های سوریه برای موفقیت ماموریتش که حاکمیت و استقلال سوریه را تضمین کند، آگاه کرد.

وزیر خارجه سوریه درباره تلاش های منفی سایر کشورها برای به شکست کشاندن ماموریت ابراهیمی نیز گفت وگو کرد.

وزیر خارجه روسیه نیز در این دیدار بر تصمیم مسکو بر ادامه حمایت روسیه از ملت سوریه جهت عبور از وضع کنونی تاکید کرد و گفت: روسیه به این سیاست خود بر اساس اصول شناخته شده و احترام به اصول قانون بین الملل و منشور سازمان ملل متحد ادامه خواهد داد.

المعلم با وزیر خارجه کوبا نیز دیدار و در خصوص اوضاع سوریه گفت وگو کرد.

کلید واژه ها: سوریه


نظر شما :