دعوت مخالفان اسد به مجمع سازمان ملل

۰۴ مهر ۱۳۹۱ | ۱۴:۳۲ کد : ۱۹۰۷۲۳۳ سرخط اخبار

برای اولین بار در تاریخ مجمع عمومی سازمان ملل، و در پی دعوت از رییس شورای به اصطلاح "ملی" سوریه به نشست مجمع عمومی این سازمان، سوریه با دو هیئت در شصت و هفتمین دور نشست های این مجمع حضور پیدا می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، به دنبال تلاش های چند کشور عربی به ویژه قطر و دعوت رسمی سازمان ملل از" عبدالباسط سیدا " رئیس تشکّل موسوم به "شورای ملی سوریه"، وی در نشست های مجمع عمومی حضور پیدا می کند.
درحالی که تا این لحظه هنوز مشخص نشده است که آیا عبدالباسط سیدا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی خواهد کرد یا خیر، منابع نزدیک به سیدا اعلام کرده اند که وی در نشستی ویژه در حاشیه اجلاس مجمع عمومی، با حضور کشورهای "دوست" سوریه  سخنرانی خواهد کرد.

"محمد سرمینی" مسئول دفتر اطلاع رسانی شورای به اصطلاح "ملی" سوریه گفت : برنامه کاری هیات این شورا در نیویورک بر دو مساله اصلی متمرکز است : نخست، تلاش و اعمال فشار بر کشورهای مشخص و با نفوذ برای صدور قطعنامه ای به منظور دخالت در سوریه و کاستن از خشونت های این کشور ، و دوم، تلاش برای تغییر مواضع روسیه و چین و درنهایت ممانعت از وتوی قطعنامه های سازمان ملل توسط این دو کشور که مانع از تصویب این قطعنامه می شود.

لازم به ذکر است، انجام این قبیل اقدامات بدعت آمیز و دعوت از نمایندۀ شورایی که در نزد اکثریت ملت سوریه جایگاهی ندارد به سازمان ملل متحد - که با داعیۀ دفاع از حقوق کشورهای عضو تشکیل شده است- بار دیگر ضرورت بازنگری در ساختار این سازمان و تلاش برای رهایی آن از نفوذ چند کشور مشخص را مورد تأکید قرار می دهد. 

کلید واژه ها: سوریه


نظر شما :