اخضر ابراهیمی با بان کی مون دیدار کرد

۰۲ مهر ۱۳۹۱ | ۱۹:۴۱ کد : ۱۹۰۷۱۶۴ سرخط اخبار

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه ضمن دیدار با دبیرکل سازمان ملل و ارائه گزارش خود درباره سفر اخیرش به دمشق تاکید کرد که اوضاع پیچیده سوریه تهدیدی برای ثبات و امنیت منطقه است.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری عربی پرس، «بان کی مون»، دبیرکل سازمان ملل متحد با «اخضر ابراهیمی»، فرستاده ویژه این سازمان در امور سوریه در نیویورک دیدار کرد و دو طرف در این دیدار به بررسی تحولات منطقه به خصوص مسئله سوریه پرداختند.

بر اساس بیانیه صادره توسط سازمان ملل که پس از دیدار بان کی مون و ابراهیمی منتشر شد، در این دیدار دو طرف درباره ابزارهای لازم جهت توقف خشونت ها در سوریه و نیز یافتن راهکاری برای دستیابی به یک راه حل سیاسی جامع و فراگیر گفت وگو کردند که بتواند پاسخگوی خواسته های قانونمند ملت سوریه باشد.

در این دیدار همچنین ابراهیمی گزارشی از سفر اخیر خود به دمشق به دبیرکل سازمان ملل ارائه کرد. قرار است، ابراهیمی روز دوشنبه (فردا) مقابل شورای امنیت سخنانی ایراد کند.

این بیانیه همچنین اعلام کرده است که ابراهیمی و بان کی مون در این دیدار تصمیم گرفتند، از رهبران و سران شرکت کننده در نشست مجمع عمومی سازمان ملل بخواهند، برای بهبود هرچه بیشتر وضعیت انسانی در سوریه تلاش کنند.

کلید واژه ها: سوریه


نظر شما :