بدون تیتر؛ تازه ترین سخنان رحیم مشایی

۰۲ شهریور ۱۳۸۸ | ۱۹:۲۳ کد : ۵۴۸۵ اخبار اصلی
آقاى احمدى نژاد هيچ وقت نمى گويد آمريکا در حال فروپاشى است/ اگر دولت نهم يک چالش بزرگى را در صحنه بين الملل پديد نمى آورد، به موفقيت هاى اين چنينى دست نمى يافتيم/ در حال حاضر احمدى نژاد از يک محبوبيت فوق العاده بى نظير تاريخى برخوردار است... گزیده ای از تازه ترین سخنان رییس دفتر احمدی نژاد را در اینجا بخوانید.
بدون تیتر؛ تازه ترین سخنان رحیم مشایی

اسفنديار رحيم مشايى در گفتاری بلندبالا که خبرگزاری دولت آن را منتشر کرده، نسبت به مسائل گوناگون داخلی و بین المللی اظهارنظر کرده است. به نوشته ایرنا، رييس دفتر رييس دولت این اظهارات را در جمع اعضای ارشد ستاد ياران خورشيد ایراد کرده است ولی این گزارش بدون ذکر تاریخ و نام محل سخنرانی منتشر شده است.

در هر صورت بخش هایی از مطالب رحیم مشایی که از نگاه سایت دیپلماسی ایرانی هم جالب و هم مهم به نظر می رسد، در ادامه می آید. توضیح اینکه در برخی نقاط، جملاتی درون پرانتز آورده می شود که این بخش ها توسط دیپلماسی ایرانی نوشته شده است.

اسفندیار رحیم مشایی که حالا دیگر به عنوان رییس دفتر رییس دولت دهم فعالیت می کند و بعد از تغییرات ساختاری در این دفتر، اختیارات معاونت ریاست جمهوری را هم در دست خواهد گرفت، در سخنانی پیرامون قصور دولت های گذشته در مورد مسئله هسته ای گفته است: در مورد پرونده هسته اى اگر دولت نهم سياست تهاجمى را در صحنه بين الملل اتخاذ نمى کرد و اگر فرايند هسته اى را با شکستن لاک و مهرها شروع نمى کرد و يک چالش بزرگى را در صحنه بين الملل پديد نمى آورد، به موفقيت هاى اين چنينى دست نمى يافتيم.  (او مدعی شده است که ایران چالش بزرگی را در صحنه بین المللی پدید آورده است. آیا این اتهام را پیش از این از زبان دشمنان و بدخواهان ایران نمی شنیدیم؟)

مشايى افزود: خيلى چيزهاست بعضى را نمى شود گفت، اينکه چه ها در اين چهار سال گذشت، چه مسائلى اتفاق افتاده و چه کسانى چه حرف هايى زدند و چه پيشنهاداتى دادند و چه برنامه هايى را فشار آوردند که آقاى احمدى نژاد بپذيرد و امضا کند و خيلى مسائل هست که اينها را بايد به آينده واگذار کرد. وقتى که مقام معظم رهبرى در سخنرانى يا در جاى ديگرى مى گويند ايستادگى و پافشارى شخص رييس جمهور، اين مسئله، همين طورى نيست. عده اى دنبال اين بودند که دولت شکست بخورد اما اتفاقاتى در صحنه بين الملل و در منطقه رخ داد و پيروزى هاى بزرگى نصيب دولت شد که آقاى احمدى نژاد ظرف يک سال، به مشهورترين و محبوب ترين شخصيت سياسى جهان اسلام قطعاً و بلکه دنيا تبديل شد.  

وی در بررسی آنچه دلايل موفقيت دولت احمدى نژاد در عرصه بین الملل خوانده است، اضافه کرد: طرح برخى مسائل جهانى مثل هولوکاست يا سفر آقاى احمدى نژاد به سازمان ملل، بحث هاى جديدى که به وجود آمد و از آن طرف هم، ادبيات عدالت جويانه، ارتباط صميمى و از نزديک با مردم، پرکارى، پشت کار و خيلى چيزهاى ديگر؛ دامنه اثرگذارى تخريبى اين مشکلات بر حوزه مديريتى را خيلى کاهش داد يعنى مردم به نسبت گذشته و به دليل ارضای روانى تحملشان بالا رفت و يا در خيلى از حوزه هاى ديگر، عزت ملى و عظمتى که براى ايران پديد آمده بود و آن ادبيات صميمى و از جنس مردمى که آقاى دکتر احمدى نژاد داشت و صداقت از همه اين ادبيات مى باريد و هيچ کس ترديد نمى کرد که اين ادبيات، ادبياتى سياسى است تأثير بسيارى در افزايش محبوبيت احمدى نژاد داشته است.

رحیم مشایى افزود: عده اى با مشاهده اين روش مديريت با يک حجم بالايى از کار و تلاش زيربنايى که در کشور صورت گرفته و آثار پيشرفت و توسعه در روستاهاى کشور پديد آمده، نگران شدند اگر يک فرصت چهار ساله ديگرى در اختيار اين دولت قرار گيرد، ديگر اميدى به بازگشت آنها نخواهد بود.  

وى ادامه داد: برآيند اين تحرکات، اين شد که اگر چهار سال ديگر آقاى احمدى نژاد به قدرت برسد از آن طرف فرصتى در اختيارشان نيست و هم از سوى ديگر، با بنيان هاى جديدى که آقاى دکتر احمدى نژاد در روش مديريت اعمال کرده و توسعه اى که در اقصى نقاط کشور اتفاق افتاده ؛ طعم عدالت و رسيدگى به همه کشور را رواج داده و بر مبناى آن ، يک توسعه سريع و يک پيشرفت خيلى سريع در کشور اتفاق مى افتد.

رييس دفتر محمود احمدی نژاد اضافه کرد: مخالفان دولت شرايط جهانى را ديدند. آن اميدى که در آن چهار سال فشار بين المللى موجب شکست اين دولت بشود و احمدى نژاد و کابينه و نگاه او درهم بشکند و مردم ايران ناچار شوند که از مواضع گذشته خود برگشته و اعلام کنند که اين راه را ديگر قبول نداريم، را نيز ديدند و مشاهده کردند که هرچه به پايان انتخابات نزديک تر مى شود ما شاهد اضمحلال در قدرت بين المللى براى اعمال فشار هستيم، شاهد شکنندگى جبهه «نه احمدى نژاد» و شکنندگى آنها در صحنه بين المللى هستيم.

مشايى اظهار داشت: در حال حاضر و در شرايطى که احمدى نژاد از يک محبوبيت فوق العاده بى نظير تاريخى برخوردار است و نيز با توجه به تجريبات موجود، جامعه جهانى به جاى فکر براندازى دولت احمدى نژاد به اين نتيجه رسيده که هيچ چاره اى جز همراهى با دولت احمدى نژاد ندارد.

وى تصریح کرد: خودم فکر مى کنم در تاريخ ايران قبل و بعد از انقلاب يک چنين دولتى، يک چنين رييس دولتى با اين محبوبيت وجود ندارد که هم در کشور اين همه انسجام را سازمان داده باشد، هم اميد آفريده باشد و اين همه احساس عزت ايجاد کرده باشد. من شاهدم ايرانيان خارج از کشور تا پيش از اين دولت مى گفتند ما ايرانى بودن خود را انکار مى کرديم ما هيچ جا نمى گفتيم ايرانى هستيم تا مى گفتيم ايرانى هستيم مى گفتند اينها تروريست هستند، عقب مانده هستند، مرتجع هستند، افکار و انديشه هاى عقب مانده اى دارند. الان ما هر جا مى رويم قبل از اينکه کسى از ما بپرسد کجايى هستيد خودمان يک جورى مى گوييم ايرانى هستيم چون به ايرانى بودن خود افتخار مى کنيم براى اينکه در بسيارى از زمينه ها و با وجود بسيارى از فشارها، ايران در صحنه خود را نشان داده به گونه اى که اکنون در زمره 10 کشور اول دنيا است و اين، خيلى مهم است.

وی در سخنی جالب توجه ادعا کرد: با وجود اينکه عده اى به ميدان آمدند و اين بساط را درست کردند که مايه آبروريزى خودشان شد، اکنون مى گويند که ما بايد رابطه مان را برقرار کنيم و همه سفراى کشورهاى اروپايى براى شرکت در مراسم تنفيذ به وزارت خارجه پيغام مى فرستند. آنها گفتند ما در تنفيذ شرکت مى کنيم فقط خواهش مى کنيم که آقاى رييس جمهور که صحبت مى کنند ملاحظه ما را نيز بکنند.

رييس دفتر احمدی نژاد با اشاره به مناظره تلویزیونی نامزدهاى انتخاباتى در خردادماه گفت: آقاى موسوى در مناظره خود با آقاى احمدى نژاد گفت اگر آمريکا در حال فروپاشى است پس چرا شما در سازمان ملل به سخنرانى مى رويد؟ اين در حالى است که اصلاً سفر به نيويورک، سفر به آمريکا نيست. سازمان ملل اصلاً ربطى به دولت آمريکا ندارد. در عين حال، آقاى احمدى نژاد هيچ وقت نمى گويد آمريکا در حال فروپاشى است. (احمدی نژاد بارها از اضمحلال و زوال قریب الوقوع امریکا، نظام سرمایه داری و قدرت این کشور سخن به میان آورده و البته این روزها خبرها از رشد اقتصادی این کشور و مجموعه غرب بعد از پشت سر گذاشتن بحران مالی سال گذشته حکایت می کند. ضمن اینکه میرحسین موسوی در مناظره خود به احمدی نژاد گفته بود "بارها شنيديم که آمريکا دارد از بين مى رود، خب اگر اين طور هست چرا چهارمرتبه مسافرت کرديم آنجا چرا دوتا نامه نوشتيم، چرا دايم دنبال اين هستيم که به شکل خاصى با آنها صحبت کنيم، پيش رييس جمهورى سوييس رفته صحبت کرده، فکر نمى کنم که يک کسى چنين ريسک بکند و دروغ بگويد که از ما خواسته شده به اوباما گفته شود قبل از انتخابات با ما صحبت کند و مساله رابطه امريکا و ايران به نوعى مشکلاتش حل بشود يا گفت وگو شروع بشود...")


نظر شما :