پچپچه‌ها/ پارس جنوبی در انتظار تجهیزات چینی، شعری برای توپولوف، نیروی انتظامی در اینترنت

۰۳ شهریور ۱۳۸۸ | ۰۴:۰۰ کد : ۵۴۸۱ اخبار اصلی
در این بخش می خوانید: رتبه ایران در سرعت اینترنت مثل سرعت اینترنت در ایران، فاز 9 و 10 پارس جنوبی در انتظار تجهیزات چینی، لوکوموتیو هم لوکوموتیوهای چین، روس ها در فضا سیب زمینی می کارند، شعر توپولوفی "خوشگل روس"، نیروهای انتظامی در اینترنت هم مستقر می شوند.
پچپچه‌ها/ پارس جنوبی در انتظار تجهیزات چینی، شعری برای توپولوف، نیروی انتظامی در اینترنت

فاز 9 و 10 پارس جنوبی در انتظار تجهیزات چینی

با وجود گذشت 162 روز از افتتاح رسمی فازهای 9 و 10 میدان پارس جنوبی، چاه های دریایی این دو فاز به دلیل تامین نشدن تجهیزات درون چاهی هنوز قادر به تولید گاز از دریا نیستند.

خبرگزاری مهر در گزارشی آورده است، در حال حاضر فازهای 6، 7 و 8 پارس جنوبی به طور کامل در مدار تولید قرار گرفته اما به دلیل عدم تامین تجهیزات درون چاهی امکان تولید گاز از چاه های فازهای 9 و 10 فراهم نشده است.

پیگیری ها از شرکت ملی نفت حاکی از آن است که با توجه به عدم تامین تجهیزات درون چاهی، هم اکنون مذاکرات با یک شرکت چینی برای خرید تجهیزات از سایر شرکت ها در حال انجام است.

از این رو با توجه به بدون گاز ماندن چاه های فاز 9 و 10 پارس جنوبی و عدم امکان انتقال گاز از سکوهای دریایی به پالایشگاه های خشکی، گاز مورد نیاز این 2 فاز از محل سکوهای دریایی فازهای 6 تا 8 پارس جنوبی (گازی که به تزریق چاه های نفتی باید اختصاص یابد) تامین می شود.

میدان گازی پارس جنوبی یکی از بزرگ ترین منابع مستقل گازی جهان است که بر اساس برآوردهای صورت گرفته، سهم ایران از ذخیره گاز این میدان مشترک حدود 14 تریلیون متر مکعب بوده است که این میزان حدود 50 درصد کل ذخایر گاز ایران و 8 درصد ذخایر گاز دنیا را شامل می شود.

برای توسعه این میدان مشترک پیش بینی راه اندازی 28 فاز شده که به طور متوسط هر فاز از ظرفیت حداقل تولید یک میلیارد فوت مکعب گاز برخوردار است.

در حالی که کشور قطر تولید گاز از میدان پارس جنوبی را از سال 1990 میلادی آغاز کرده اما اولین فاز گازی ایران برای برداشت گاز از این میدان مشترک در سال 2001 میلادی شروع شده که این حاکی از عقب ماندگی 11 ساله در برداشت گاز از این میدان مشترک است.

هم اکنون شریک قطری روزانه بالغ بر 2/12 میلیارد فوت مکعب گاز از این میدان مشترک برداشت می کند که پیش بینی می شود با تکمیل 2 پروژه جدید تولید گاز از پارس جنوبی میزان برداشت شریک قطری از این میدان گازی افزایش چشمگیری یابد.

لوکوموتیو هم لوکوموتیوهای چین

قرارداد خرید شش دستگاه لوکوموتیو چهار هزار اسب بخار بین شرکت های البرز نیرو، پرس، تو کاریل و شرکت دالیان چین برای افزوده شدن به ناوگان ریلی ایران منعقد شد.

روابط عمومی راه آهن اعلام کرده است، این لوکوموتیوها تا پایان سال جاری به ناوگان ریلی کشور اضافه خواهد شد. همچنین در جهت انتقال تکنولوژی ساخت و تولید لوکوموتیو، موافقت نامه ای بین شرکت واگن پارس و شرکت دالیان چین برای تولید 70 دستگاه لوکوموتیو به امضا رسیده است.

روس ها در فضا سیب زمینی می کارند

کشت سیب زمینی از زمین فراتر رفته و به مقوله ای فرازمینی تبدیل شده است. به طور کلی کشت سیب زمینی در یکی دو سال گذشته بسیار محل بحث و خبر بوده است.

تازه ترین خبرها حاکی از این است که فضانوردان روسی قصد دارند در ماموریت آینده خود در ایستگاه فضایی بین المللی، یک سیب زمینی را کشت دهند.

ماموریت آینده فضانوردان روسی ظرف سه ماه آینده انجام خواهد شد و آنها تصمیم گرفته اند با هدف بررسی تولید گیاهان خوراکی در ماموریت سفر به مریخ، یک سیب زمینی پرویی را به ایستگاه فضایی بین المللی برده و آن را در یک باغچه فضایی بدون نیروی جاذبه کشت دهند.

اول نفهمیدیم چرا با وجود ازدیاد سیب زمینی در خود روسیه و کشورهای همجوارش، از سیب زمینی پرویی برای کشت در فضا استفاده شده است. اما وقتی رئیس دانشگاه ملی مهندسی پرو گفت "ما در بررسی های خود دریافتیم که امکان کاشت سیب زمینی پرویی در ایستگاه فضایی بین المللی وجود دارد" متوجه شدیم که آب و هوای فضا به سیب زمینی ایرانی نمی سازد وگرنه روسیه هیچ وقت ایران را رها نمی کرد تا به پرو بچسبد.

شعر توپولوفی "خوشگل روس"

ایرانی ها از تاثرآورترین اخبار و تلخ ترین واقعیات هم برای طنزپردازی و لطیفه سرایی نمی گذرند. با وجودی که نام توپولوف در کشورمان با حادثه و مرگ و تاسف گره خورده است، یکی از ذوق ورزان ترانه ای با مضمون توپولوف روسی سروده است که طی یکی دو روز گذشته در فضای اینترنت به چشم‌مان خورد.

این ترانه "خوشگل روس" نام دارد که کنایه ای است به ویژگی های منحصر به فرد این نوع هواپیما. محض تنوع و انبساط خاطر، بخش هایی از این ترانه تقدیم خوانندگان می شود:

من هلاک تو و خاک زير پاتم، توپولف

من زمين خورده‌ جعبه سياتم،توپولف

کشته‌ تيپ زدن و قـد و بالاتم، توپولف

مرده‌ ريپ زدن و ناز و اداتم، توپولف

قربـون اون نوسانات صداتم، توپولف

يه کلوم ختم کلــوم بنده فداتم، توپولف

من هواپيما نديدم اينجورى ناز و ملوس

مى‌پرى پر مى زنى روى هوا عين خروس

بذار ايرباس واست عشوه بياد- دراز لوس-

بدگِلا چش ندارن ببيننت، خوشگل روس

قربون چشات برم، محــو نيگاتم، توپولف

يه کلوم ختم کلــوم بنده فداتم، توپولف...

وقتى عشقت مى‌کشه گاهى با کله مى شينى

به جاى باند فرود، توى محله مى شينى

يا مى‌رى توى ده و رو سر گله مى شينى

زودى مشهور مى‌شى، رو جلد مجله مى شينى

پى گيرعکسا و تيتر خبراتم توپولف

يه کلوم ختم کلوم بنده فداتم، توپولف...

تو که هى رفيقاى ايرونيتو ياد مى کنى

کى ميگه تــــو انباراى روسيه باد مى کنى؟

ما رو پيک نيک مى برى، سقوط آزاد مى کنى

خدا شادت بکنه ، روحمونو شاد ميکنى

برى تا اون سر اون دونيا(!) باهاتم، توپولف

يه کلوم ختم کلوم بنده فداتم، توپولف

در پایان ترانه برای آشنایی مخاطبان با سراینده اثر آمده است: افاضات و مطانزات: بوالفضول الشعرا به روايت سعيد سليمان پور ارومى!

نیروهای انتظامی در اینترنت هم مستقر می شوند

اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نيروى انتظامى که از او به عنوان یکی از افراد تاثیرگذار در انتخابات اخیر نام می برند، در تازه ترین یافته های امنیتی خود به اهمیت مقابله با فضای مجازی (اینترنت) پرداخته و قول هایی را در این باره به والدین و خانواده های نگران داده است.

وی به بعد منفی اطلاع رسانی یعنی شایعه پراکنی اشاره کرده و گفته است: "شايعه در شبکه‌هاى مجازى به راحتى مطرح و منتشر مى‌شود و براى مقابله با اين تهديدات جديد نرم افزارى بايد ابزارهاى منتاسب و جديد تعريف کنيم. ابزارهاى قديمى در اين زمينه کارآمد نيستند."

به گفته احمدى‌مقدم، در فضاى جديد اخبار به سرعت منتشر شده و يک خبر عادى محلى به سرعت در سطح بين‌الملل منتشر شده و مدت‌ها افکار عمومى را تحت تأثير قرار مى‌دهد. فلذا برقرارى امنيت در فضاى جديد نياز به باز تعريف دارد.

وى از فضای اینترنت به عنوان فضایی آکنده از تهديد یاد کرده و افزوده است: "در فضاى جديد رسانه‌ها مانند چاقو عمل مى‌کنند که هم استفاده مفيد و هم استفاده نامطلوب و خطرناک دارد. براى مقابله با تهديدات جديد نبايد از ابزارهاى قديمى استفاده کرد بايد ابزارهايمان متناسب با تهديدات جديد به روز شوند."

او به خانواده هایی که از شیوع اینترنت ابراز نگرانی می کنند وعده داده است که "تنبيه متجاوزان قانون بايد هدف اول و آخر پليس باشد و پيشگيرى جايگزين هر اقدامى شود. پليس نبايد غافلگير شود. بايد اشراف اطلاعاتى داشته باشيم و از غافلگير شدنمان جلوگيرى کنيم و براى اين موضوع بايد از روش‌هاى مدرن استفاده کنيم. البته اين روش‌هاى مدرن دخالت در زندگى مردم نيست."

رتبه ایران در سرعت اینترنت مثل سرعت اینترنت در ایران

سایت تابناک در گزارشی انتقادی درباره وضعیت اینترنت در ایران به رتبه 186 کشورمان در سرعت اینترنت پرداخته و آورده است: "در عصر ارتباطات و در حالی که کابینه برخی دولت ها به دلیل عقب ماندن از پیشرفت روزافزون تکنولوژی ارتباطی استیضاح می شوند، ما ایرانیان که ادعای برتری علمی وفن آوری در حداقل خاورمیانه را داریم در بین تمام کشورهای جهان رتبه 186 را در سرعت دسترسی به اینترنت کسب نموده ایم."

براساس آزمایش و گزارش وب سایت جهانی Speedtest.net ایران در سرعت دسترسی کاربران به اینترنت در رده های پس از کشورهای همچون افغانستان و عراق قرار دارد.

تابناک می نویسد، در کشور ما بیشترین سرمایه گذاری در این بخش توسط بخش خصوصی انجام شده و در حدود 250 میلیارد تومان توسط شرکت های Pap وIsp و Isdp و به تازگی شرکت های wimax و همچنین حدود 6000 نفر از جوانان متخصص ما در این شرکت ها مشغول کار هستند که به زودی به خیل عظیم بیکاران خواهند پیوست و تصمیمات مدیریتی غلط، ایشان را بیکار و سرمایه گذاری بخش خصوصی را بر باد خواهد داد. این تعداد نیروی انسانی و این حجم سرمایه گذاری بخش خصوصی در خاورمیانه و بیشتر کشورها بی نظیر است ولی با این حال اکثر قریب به اتفاق مشترکان اینترنت از وضعیت اینترنت خود ناراضی بوده و دائما در حال جابجایی از این شرکت به شرکت دیگر می باشند تا بتوانند این آب باریکه خود را افزایش دهند و این امر در شهرستان های کشور نیز بسیار مشهود است.


نظر شما :