گیج دریافت پاسخ

اسرائیل بازنده شطرنج منطق

۰۷ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۴:۰۰ کد : ۲۰۲۷۹۳۸ اخبار اصلی خاورمیانه
علی معظمی و احمدرضا تمدن در یادداشت مشترکی برای دیپلماسی ایرانی می نویسند: با گذشت ساعت ها، روزها و حتی عبور از بازه یک ماهه، ایران در انظار عموم بین الملل به افزایش تهدیدها پرداخت و با شهامت اخیر حزب الله به جهان ثابت کرد موضوع واکنش به کنش جسورانه رژیم اسرائیل امری قطعی اما به دور از احساسات و هجمه های رسانه ای خواهد بود.
اسرائیل بازنده شطرنج منطق

نویسنده‌ها: علی معظمی گودرزی و احمدرضا تمدن

دیپلماسی ایرانی: در روزهای اخیر تهاجم به نسبت گسترده حزب الله به عمق سرزمین های اشغالی از جمله مرکز 8200، شک ها و تردیدها نسبت به اراده جبهه مقاومت در تبدیل کلمات به واکنش های عملی را کمرنگ تر از گذشته کرده است. اسرائیل به گمان پاسخ مشابه ایران در زمانی کوتاه به جاه طلبی اخیر در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه، مفروض خود را استوار بر قلیان احساسات در سمت ایرانی حادثه و تصمیم عجولانه گذاشته بود. 

با گذشت ساعت ها، روزها و حتی عبور از بازه یک ماهه، ایران در انظار عموم بین الملل به افزایش تهدیدها پرداخت و با شهامت اخیر حزب الله به جهان ثابت کرد موضوع واکنش به کنش جسورانه رژیم اسرائیل امری قطعی اما به دور از احساسات و هجمه های رسانه ای خواهد بود. اسرائیل در چیدمانی از پیش تعیین شده، پاسخ گسترده خود به شهامت حزب الله را پاسخی پیشگیرانه خواند و در برخی موارد اینچنین بازنشر داد که گستردگی و حجم پاسخ رژیم برای پیشگیری از ادامه و گسترش حمله حزب الله امری اجتناب ناپذیر بوده است.  

اسرائیل اکنون به درستی نمی داند هجمه بعد از سوی کدام یک از محورهای مقاومت در منطقه، به چه شکل و با چه کیفیتی خواهد بود و این به راستی کلافی سردرگم پیش روی سیاستمداران و جامعه ای مضطرب گذارده است که پیش بینی می کرد ایران در همان روزهای ابتدایی با واکنش سریع خود پایانی باب میل و طراحی ایشان را رقم بزند. 

اکنون گمان می رود ایران پاسخ دردناک خود را در طول یک بازه زمانی آنچنان رنگ استمرار بخشد که قربانی خود دست به دعای آرزوی فرا رسیدن لحظه موعود و دریافت ضربه نهایی کند. سوق دادن اذهان عمومی جامعه¬ای که همواره درگیر جنگ و تبعات آن بوده است به سمت و سوی پرتگاهی که هرلحظه امکان ریزش آن هست در به ثمر رساندن اضمحلال زودرس آن بی تأثیر نخواهد بود. 

در شبکه های اجتماعی نیز مشاهده می شود حساب های رسمی اسرائیل از جمله حساب فارسی این رژیم از روی خشم و سردرگمی در محاسبات رو به تمسخر انتقام جبهه مقاومت و به‌خصوص ایران گرفته است و گویی استیصال انتظار کار را بجایی رسانده که خود با صدایی بلند حریف را تحریک و تشویق به وارد آوردن ضربه نهایی می کند. این هوشیاری لحظه ای آنقدر به طول انجامیده که در شُرُف تبدیل شدن به یک بیماری مضمن برای اسراییل و شهروندان ساکن آن شده است.  

کلید واژه ها: ایران حمله ایران به اسرائیل ایران و اسرائیل انتقام ایران انتقام ایران از اسرائیل حمله حزب الله حمله حزب الله به اسرائیل حزب الله و اسرائیل


( ۲ )

نظر شما :