افزایش بی سابقه تورم در ایالات متحده

ترک درمان به دلیل بی پولی

۰۴ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰ کد : ۲۰۱۷۷۶۶ اخبار اصلی اقتصاد و انرژی
حدود سی و هشت درصد از مردم آمریکا در سال ۲۰۲۲ به علت افزایش هزینه خدمات پزشکی از درمان بیماری صرف نظر کردند. این رقم بالاترین آماری است که موسسه نظر سنجی گالوپ از سال ۲۰۰۱  تاکنون ثبت کرده است.
ترک درمان به دلیل بی پولی

دیپلماسی ایرانی: افزایش تورم در ایالات متحده‌ آمریکا که به لحاظ تاریخی بی سابقه بوده موجب شده است که هزینه های پزشکی همچون بار بزرگی بر دوش مردم آمریکا سنگینی کند. بر اساس نظر سنجی موسسه تحقیقاتی گالوپ که روز هفدهم ماه ژانویه منتشر شده است، حدود سی و هشت درصد از مردم آمریکا در سال 2022 به علت افزایش هزینه خدمات پزشکی از درمان بیماری صرف نظر کردند. این رقم بالاترین آماری است که موسسه نظر سنجی گالوپ از سال 2001  تاکنون ثبت کرده است.

موسسه نظرسنجی گالوپ آمریکا این نظر سنجی را از ماه نوامبر تا دسامبر سال 2022 و در میان افراد بزرگسال این کشور انجام داده است. سی و هشت درصد از شرکت کنندگان در این نظر سنجی به این پرسش که «‌آیا شما یا یکی از اعضای خانواده تان در سال گذشته به علت هزینه خدمات پزشکی از درمان صرف نظر کرده اید؟» پاسخ مثبت دادند. 27 درصد هم اعلام کردند با وجود جراحت یا بیماری جدی به پزشک مراجعه نکردند. دانشجوی پسر بیست و دو ساله ای که در جنوب فلوریدا زندگی می کند در ماه ژوییه سال گذشته از ناحیه ساعد دست راست در یک تصادف آسیب دید، ولی با این حال درمان از طریق مراقبت های پزشکی در بیمارستان را دنبال نکرده است. این دانشجو در همین زمینه گفت: «به راحتی می توانم تصور کنم که هزینه های پزشکی مانند معاینات پزشکی، عکس برداری با اشعه ایکس و نسخه ها چقدر برای من تمام می شود.» وی در ادامه افزود، بیمه درمانی ثبت نام نکردم و شهریه دانشگاه هم بسیار سنگین است.

خدمات پزشکی در شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا در سپتامبر سال 2022 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود شش و نیم درصد افزایش یافته و به بالاترین سطح خود در بیست و نه ساله گذشته رسیده است. بر اساس آمار اداره سرشماری آمریکا، در سال 2021 حدود بیست و هفت میلیون نفر آمریکایی فاقد بیمه درمانی بودند. با توجه به افزایش قیمت خدمات پزشکی در آمریکا این احتمال وجود دارد افرادی که بیمه درمانی ندارند، حتی اگر مجروح با بیمار شوند، در استفاده از خدمات پزشکی تردید کنند.

به گزارش بنیاد پیتر جی پیترسون، سال 2021 در دوازده ایالت از جمله فلوریدا تنها حدود 16.7 درصد از آمریکایی ها بیمه درمانی داشتند. جمهوری خواهان که اکثریت مجلس نمایندگان را در اختیار دارند، خواستار کاهش هزینه بیمه سلامت عمومی و سایر نظام های رفاه اجتماعی شدند. نمایندگان جمهوری خواه همچنین خاطرنشان کردند،‌ کاهش خدمات بهداشتی به خانواده های مستضعف به افزایش شمار آمریکایی های بدون بیمه درمانی و در نهایت موجب افزایش آمار مربوط به تردید افراد در بهره برداری از خدمات پزشکی مناسب منجر خواهد شد.

منبع: نیکی / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: نرخ تورم تورم ایالات متحده امریکا تورم امریکا اقتصاد امریکا بحران اقتصاد امریکا بیمه درمانی بیمه درمانی اوباما قانون بیمه درمانی اوباما


( ۳ )

نظر شما :