هنوز عقب ماندگی احساس می شود

تلاش آلمان برای بازیابی جایگاه خود در ترافیک هوایی اروپا

۱۳ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۱:۰۰ کد : ۲۰۱۷۴۰۷ اخبار اصلی اروپا
انجمن فدرال صنعت هوانوردی توضیح داد، آلمان از توسعه در اروپا عقب مانده: تعداد مسافران در مقایسه با سال ۲۰۱۹ به ۹۱ درصد میزان عادی رسیده است. ترافیک هوایی در آلمان همچنان در سطح ۵۶ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ ثابت مانده است. به گزارش این انجمن «رو آوردن مسافران به جاده و راه آهن، از جمله موارد دیگر، عاملی قابل توجه است.»
تلاش آلمان برای بازیابی جایگاه خود در ترافیک هوایی اروپا

نویسنده: آنیکا زلر

دیپلماسی ایرانی: انتظار می رود در نیمه اول سال 2023، ترافیک هوایی به و از آلمان به حدود 78 درصد از میزان قبل از کرونا برسد. به گزارش انجمن فدرال صنعت هوانوردی آلمان، از ژانویه تا ژوئن 2023، تعداد مسافران خطوط هوایی در همه پروازها از، به و در آلمان به 107.7 میلیون نفر خواهد رسید.

بیشترین بهبودی و بازگشت به میزان قبل از کرونا، در مسیرهای طولانی مدت مشهود است، به ویژه سفرها به و از آمریکای شمالی. فعلا هنوز مشخص نیست که ترافیک هوایی با چین به دلیل کرونا چگونه توسعه خواهد یافت.

همانطور که انجمن فدرال صنعت هوانوردی توضیح داد، آلمان از توسعه در اروپا عقب مانده: تعداد مسافران در مقایسه با سال 2019 به 91 درصد میزان عادی رسیده است. 

از سوی دیگر، ترافیک هوایی در آلمان همچنان در سطح 56 درصد بیشتر از سال 2019 ثابت مانده است. به گزارش این انجمن «رو آوردن مسافران به جاده و راه آهن، از جمله موارد دیگر، عاملی قابل توجه است.»

ترافیک هوایی در فرانکفورت طی شش ماه آینده با نرخی بالاتر از میانگین توسعه خواهد یافت. در مقایسه با نیمه اول سال 2019، 84 درصد از مسافران از آنجا عبور می کنند: «فرانکفورت مهم‌ترین مکان در آلمان برای جابه‌جایی مسافران در پروازهای طولانی است.» تعداد مسافران  فرودگاه مونیخ نیز به 76 درصد دوران قبل از کرونا رسیده است. 

در مقابل، ترافیک سایر فرودگاه های بزرگ مانند دوسلدورف و هامبورگ کمتر از حد متوسط است. برلین به ویژه عقب مانده و از نظر جابه‌جایی مسافران تنها به 61 درصد سطح قبل از بحران رسیده است. عوامل تعیین کننده، از جمله، هزینه های بالای مکان، کاهش شدید سفرهای خطوط هوایی به اصطلاح نقطه به نقطه مانند خطوط هوایی ارزان قیمت رایان ایر و ایزی جت و تغییر بیشتر ترافیک به جاده و راه آهن است.

منبع: اشپیگل / تحریریه دیپلماسی ایرانی

کلید واژه ها: آلمان ترافیک هوایی اروپا اتحادیه اروپا انجمن صنعت هوانوردی اقتصاد آلمان بهبود وضعیت اقتصادی


نظر شما :