بیش از ۶۰۰ کودک داعشی اروپایی در اردوگاه های شمال سوریه نگهداری می شوند

۰۸ آبان ۱۳۹۹ | ۱۴:۱۱ کد : ۱۹۹۶۶۳۳ سرخط اخبار

یک پژوهش انجام شده توسط دو محقق بلژیکی نشان داد، بیش از ۶۰۰ کودک داعشی اروپایی که تقریباً یک سوم آنها فرانسوی هستند، در دو اردوگاه تحت کنترل کردها در شمال شرقی سوریه در بازداشت هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، توما رینار و ریک کولسایت، کارشناسان امور شبه نظامیان مسلح در انستیتوی اگمونت در بروکسل بر اساس پژوهشی که انجام دادند، گفتند: در حال حاضر بین ۶۱۰ الی ۶۸۰ کودک از شهروندان اتحادیه اروپا با مادران خود در اردوگاه‌های روج و الهول در شمال شرقی سوریه هستند.

آنها افزودند: این کودکان از سال ۲۰۱۹ به همراه مادرانشان که در جنگ با داعش بودند گروگان گرفته شدند.

این دو پژوهشگر اظهار داشتند، فرانسوی‌ها در صدر لیست بازداشت شدگان هستند، بطوریکه حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ بزرگسال  و ۲۰۰ تا ۲۵۰ کودک وجود دارند که اکثریت قریب به اتفاق آنها در سوریه اند و پس از آنها آلمانی‌ها، هلندی‌ها، سوئدی‌ها، بلژیکی‌ها و انگلیسی‌ها هستند.

آنها گفتند: امروز شاهد وضعیتی مشابه بازداشت شدگان گوانتانامو هستیم و خواستار رسیدگی به محاکمه این بازداشت شدگان در دادگاه‌های دولت کردستان هستیم. این کودکان، قربانیان انتخاب والدین خود، قربانیان جنگ و شرایط بسیار دشوار در این اردوگاه ها و همچنین قربانیان بی‌عملی دولت‌های اروپایی هستند.

محققان این ایده را رد کردند که اگر این کودکان به کشور خود بازگردانده شوند مانند بمب ساعتی خواهند بود.

انتهای پیام


نظر شما :