ضرر ۲۲ میلیارد دلاری فرانسه از تحریم کالاهایش توسط کشورهای عربی

۰۶ آبان ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۵ کد : ۱۹۹۶۵۷۳ سرخط اخبار

مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات اقتصادی خلیج فارس در سخنانی گفت که استقبال گسترده از فراخوان بایکوت کالاهای تولید فرانسه در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، اقتصاد پاریس را متحمل خسارت سنگینی می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از العربی الجدید، عبد العزیز المزینی، مدیر مرکز مستقل مطالعات و تحقیقات اقتصادی خلیج فارس که مقر آن در کویت قرار دارد در سخنانی درباره تحریم کالاهای ساخت فرانسه در پی اهانت امانوئل ماکون به حضرت محمد (ص) اظهار کرد که استقبال گسترده از فراخوان بایکوت کالاهای تولید فرانسه در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، ممکن است اقتصاد پاریس را که از پیامدهای شیوع کرونا متضرر شده است، متحمل خسارت سنگینی ‌کند.

وی در این باره گفت:  که در صورت ادامه تحریم کالاهای مختلف فرانسوی به مدت یک ماه توسط کشورهای عرب حوزه خلیج (فارس)، اقتصاد فرانسه متحمل خسارات سنگینی در حدود ۲۲ میلیارد دلار خواهد شد.

المزینی تصریح کرد که حجم مبادلات تجاری میان فرانسه و اعضای شورای همکاری خلیج فارس حدود ۶۰ میلیارد دلار است و در این میان عربستان با اختصاص ۲۷ میلیارد جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است و پس از آن امارات، کویت و قطر به ترتیب با ۱۲، ۹ و هفت میلیارد دلار قرار دارند.

وی در ادامه افزود: مواد غذایی در رأس صادرات فرانسه به کشورهای مذکور قرار دارد و سلاح و پوشاک در مرتبه بعدی قرار دارند.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در مراسم ادای احترام ملی به ساموئل پتی معلم فرانسوی که به دلیل نشان دادن کاریکاتور حضرت محمد (ص) در کلاسش توسط یکی از شاگردان اسلام‌گرای خود به قتل رسید، با اشاره به ارزش‌های جمهوری، تاکید کرد: استاد، ما از آزادی که شما به خوبی آموزش می‌دادید دفاع خواهیم کرد و به سکولاریسم ادامه خواهیم داد.

رئیس‌جمهوری فرانسه با گرامیداشت یاد این معلم بیان کرد:حتی اگر برخی عقب بکشند، ما از کشیدن کاریکاتورها و نقاشی‌ها دست نخواهیم کشید.

این اظهارات ماکرون واکنش های منفی در کشورهای عرب و مسلمان به دنبال داشته و فراخوان کشورهای عربی و اسلامی برای بایکوت کالاهای تولید فرانسه را به همراه داشته است.

انتهای پیام


( ۶ )

نظر شما :