نقض آتش بس جدید میان باکو وایروان

۰۵ آبان ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۳ کد : ۱۹۹۶۵۴۱ سرخط اخبار

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، ارتش ارمنستان آتش بسی را که صبح امروز در قره باغ آغاز شده بود، نقض کرده است.

 ایروان اتهامات باکو در نقض آتش بس را تکذیب کردبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از باکو؛ وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با اعلام اینکه ارتش این کشور از ساعت ۸ صبح امروز ۲۶ اکتبر آتش بس اعلام شده از این ساعت را در تمام خطوط جبهه رعایت کرده است ارمنستان را به نقض این آتش بس متهم کرد. 

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد ارتش ارمنستان در ساعت ۸:۰۵ دقیقه صبح روز دوشنبه آتش بس جدید را با زیر آتش گرفتن مواضع ارتش جمهوری آذربایجان در روستای "صفیان" شهر "لاچین" نقض کرده است.
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان همچنین از مورد هدف توپخانه‌ای قرار گرفتن شهر "ترتر" و روستا‌های اطراف آن از سوی نیرو‌های ارمنستان بعد از ساعت ۸ صبح و اعلام آتش بس جدید خبر داد.
دستیار رئیس جمهوری آذربایجان هم با تأیید این اخبار در پیامی توئیتری خود، ارمنستان را بار دیگر به نقض این آتش بس متهم کرد.
لازم به ذکر است در حالی که برخی منابع خبری از آتش بس جدید بین دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان از ساعت ۸ صبح امروز را از دیشب منتشر می‌کنند، اما مقامات و رسانه‌های رسمی و دیگر رسانه‌های جمهوری آذربایجان تا کنون خبری از آتش بس جدید منتشر نکرده اند و اخبار فوق صرفا با عنوان نقض آتش بس از سوی ارمنستان منتشر شده است.
رئیس جمهوری آذربایجان دیشب در سخنرانی خود در دیدار با فرماندهان نظامی از میانجیگران بین المللی به خاطر قادر نبودن به حل مناقشه "قره باغ" انتقاد کرده و افزود: میانجیگران بین المللی برای حل و فصل بحران "قره باغ" قادر به تحت فشار قرار دادن ارمنستان نیستند و یا تمایلی به این کار ندارند.


( ۱ )

نظر شما :