نگاهی به اوضاع مردم اروپا و آمریکا پس از شیوع کرونا

۲۵ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۷:۲۰ کد : ۱۹۹۰۱۹۸ سرخط اخبار

شیوع کرونا باعث تغییر رفتار عجیبی در میان مصرف کنندگان در کشورهای جهان شده است.

به گزارش ایسنا، در شرایطی که سازمان بهداشت جهانی سطح هشدار شیوع کرونا را به بالاترین سطح رسانده است، تقریبا همه کشورها با این ویروس درگیر شده اند. بیزینس اینسایدر در گزارشی با اشاره به هجوم مردم برای خرید مواد بهداشتی، غذایی، و ضدعفونی می نویسد: شاید قبلا تصورش مشکل بود اما کرونا ویروس حالا کاری کرده که وقتی به فروشگاه می روید با قفسه خالی دستمال کاغذی در آمریکا مواجه می شوید! شاید هجوم مردم برای خرید ضدعفونی کننده و مایع شوینده دست قابل توجیه باشد اما برای بسیاری از کالاها مردم صف های طولانی می بندند. 

بازار سیاه تست کرونا در آمریکا!

بیزینس اینسایدر همچنین با اشاره به کمبود تجهیزات لازم برای تشخیص ابتلا به کووید-۱۹ می نویسد: همین باعث شده که یک بازار سیاه برای دسترسی به کیت های آزمایش ایجاد شود و ثروتمندان حاضر باشند پول زیادی بابت یک آزمایش ساده پرداخت کنند. برای نمونه هزینه انجام تست کرونا در برخی از بیمارستان های خصوصی شهر لس آنجلس به ۱۵۰۰ دلار رسیده است!

دکتر سارا ایچز در همین رابطه گفت: یک مساله مهم در این بین آن است که اگر شیوع بیماری شدت یابد و با کمبود کیت و تجهیزات لازم مواجه شویم چه خواهد شد؟ به طور حتم افراد ثروتمند در آن صورت دسترسی بیشتری به امکانات در مقایسه با افراد فقیر خواهند داشت و این از نظر اخلاق پزشکی یک فاجعه است.

قفسه های خالی در استرالیا

هر چند تنها سه نفر در استرالیا تاکنون در اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست داده اند اما تصاویر، اخبار و ویدیوهای زیادی از هجوم مردم به فروشگاه ها و قفسه های خالی منتشر شده است. پیشتر وزیر کشور استرالیا از ابتلای خود به کووید-۱۹ خبر داده بود.

یک متخصص ریسک در رابطه با رفتار عجیب شهروندان این کشور گفت: این رفتار توضیح پیچیده ای ندارد. مردم می خواهند وقتی احساس خطر می کنند کاری کرده باشند و خرید مقدار زیادی ماده بهداشتی ممکن است به برخی این حس را بدهد. 

هجوم به فروشگاهها در انگلیس

نشریه ساندی تایمز نیز در گزارش مشابهی از انگلیس خبر داده است که در روزهای اخیر مردم در مناطق مختلف این کشور به میزان زیادی اقدام به خرید مواد شوینده و ضد عفونی کرده اند؛ تا جایی که در برخی مناطق فروشگاهها با کمبود کالا مواجه شده اند.

کلید واژه ها: اروپا ایالات متحده امریکا ویروس کرونا


( ۲ )

نظر شما :