آمادگی چین برای انتقال اطلاعات و تجربیات به ایران و کشورهای درگیر با کرونا

۰۷ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۴:۲۶ کد : ۱۹۸۹۸۳۸ سرخط اخبار

سفیر چین در تهران بر آمادگی کشورش برای انتقال اطلاعات و تجربیات به ایران و کشورهای درگیر با کرونا از جمله کره جنوبی و ایتالیا تأکید کرد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «چانگ هوا» سفیر جمهوری خلق چین در تهران امروز (چهارشنبه) با انتشار بخشی از نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه چین در توئیترش نوشت: «چین آماده است تا اطلاعات و تجربیات خود را با کشورهای درگیر با ویروس کرونا به اشتراک گذاشته و به آنها کمک کند تا بتوانند براساس نیازهایشان از این توانمندی‌ها به بهترین شکل استفاده کنند.»

 

13981207000509_Test_NewPhotoFree.JPG

 

«لیجیان ژائو» سخنگوی وزارت خارجه چین دیروز (سه‌شنبه) در نشست خبری خود گفته بود که چین تحولات مرتبط با ویروس کویدو-19 را در کره جنوبی، ایتالیا، ایران و دیگر کشورها دنبال می‌کند.

«گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین دوم اسفند ماه در نشستی خبری در خصوص ابتلای چند نفر در ایران به ویروس کرونا و فوت چند نفر گفته بود: چین به شیوع ویروس کرونا (کووید-۱۹) در ایران توجه جدی دارد و به خانواده درگذشتگان تسلیت عرض می‌کند.

وی با بیان اینکه چین و ایران در مبارزه با این بیماری واگیردار، در کنار هم می‌ایستند، اظهار داشت: دولت و ملت ایران برای مقابله با این بیماری حمایت و کمک ارزشمندی را برای چین فراهم کردند و جناب آقای ظریف به عنوان اولین وزیر خارجه در جهان ابراز همدردی و حمایت خود از چین را اعلام کرد.

گنگ شوانگ خاطرنشان کرد: چین مایل است با برقراری ارتباط و هماهنگی نزدیک با ایران و تقویت همکاری‌های دوجانبه به منظور مبارزه با بیماری واگیردار تلاش کند تا بتوانند به زودی بر شیوع این بیماری غلبه کرده و به طور مشترک از سلامت مردم دو کشور و امنیت بهداشت عمومی جهان حفاظت کنند.(اینجا بخوانید)

«چانگ هوا» سفیر چین امروز هم از تحویل پنج هزار کیت تشخیص ویروس کرونا به ایران خبر داد و نوشت: «۵۰۰۰ کیت تشخیص ویروس جدید کرونا که هدایای سفارت چین و شرکت‌های چینی در ایران است، به طرف ایرانی تحویل داده شد. تلاش ما ادامه دارد.»

کلید واژه ها: چین ویروس کرونا


( ۵ )

نظر شما :