الیزابت وارن در نقد سیاست‌های دونالد ترامپ

می‌توانیم به سیاست‌ها و جنگ‌طلبی‌های این مرد فاسد پایان دهیم

۰۸ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰ کد : ۱۹۸۹۱۶۱ اخبار اصلی آمریکا
یک بار دیگر با تصمیم یکی از فاسدترین روسای جمهور ایالات متحده، در آستانه جنگ دیگری در خاورمیانه قرار داریم. مردی که هیچ ایده ای پیرامون به خطر انداختن منافع یک ملت ندارد.
می‌توانیم به سیاست‌ها و جنگ‌طلبی‌های این مرد فاسد پایان دهیم

نویسنده: الیزابت وارن (Elizabeth Warren) 

دیپلماسی ایرانی: یک بار دیگر با تصمیم یکی از فاسدترین روسای جمهور ایالات متحده، در آستانه جنگ دیگری در خاورمیانه قرار داریم. مردی که هیچ ایده ای پیرامون به خطر انداختن منافع یک ملت ندارد.

بیش از دو دهه دخالت آمریکا در سلسله جنگ های خاورمیانه ای اش به هزینه های هنگفت، فروپاشی اقتصادها و فرهنگ ها، گرفتن جان هزاران انسان بی گناه، قدرتمند شدن ایران و کنترل بیشتر طالبان بر افغانستان و خلق داعش منجر شده است.

دونالد ترامپ ادعا می کند که دستور ترور ژنرال قاسم سلیمانی برای توقف یک جنگ بود. او به جنگ ها پایان نمی دهد، بلکه پایان دادن به جنگ ها را سخت تر می کند. اکنون او در حال برداشتن گام هایی است که آغاز کننده جنگ دیگری در خاورمیانه است.

سیاست آمریکا در حال حاضر باید از جنگ های غیر ضروری، به سمت چالش های امنیت ملی برای نسل های آتی، ارتقاء رفاه و کاهش نابرابری، پرداختن به بحران آب و هوا و مقابله با فساد و استبداد جهانی به رهبری مسکو و پکن متمرکز شود.

در مورد ایران ما نباید از توافق هسته ای که خوب کار می کرد، جدا می شدیم. برگشتن به توافق و افزودن گزینه های اضافی و همچنین آغاز مذاکرات جدیدی با ایران، همسایگانش و همچنین قدرت های جهانی بر سر ثبات منطقه خاورمیانه از گزینه های امکان پذیری است که می توان در دستور کار قرار داد.

در سوریه باید اهدافی شفاف و قابل دستیابی را دنبال کنیم. باید این حقیقت را باور داشته باشیم که پس از اینکه به متحدان کرد خیانت کردیم، متحدان اروپایی را گیج کردیم و اهرم های فشار را در دستان روسیه و ترکیه قرار دادیم، رسیدن به توافق دوباره با آنها بسیار سخت خواهد شد.

در افغانستان یک دیپلماسی جدی نیاز است. ترامپ بارها فرصت سوزی کرده و اهرم های فشار را از بین برده است. تا وقتی که ایران و ایالات متحده روابط پر تنشی دارند، رسیدن به هیچ گونه توافق کارآمدی قابل دستیابی نیست.

در دولت من ایالات متحده دوباره به تلاش هایش برای کمک به تثبیت سوریه، افغانستان، و دیگر مناطق درگیر با جنگ های طولانی ادامه خواهد داد. دولت من کمک به دولت های فاسد را کاهش و در عوض بر توانمند سازی شهروندان و بهبود توسعه انسانی تمرکز خواهد کرد.

ما از ارتش ایالات متحده به شکلی عاقلانه بهره خواهیم برد. ما باید به ارزیابی دوباره موقعیت جهانی خود بپردازیم تا اطمینان حاصل کنیم که نیروهای آمریکایی در ماموریت هایی واقعی مشغول فعالیت اند. همچنین ریسک و هزینه استقرار نظامی باید به شکلی مناسب محدود شود.


ایالات متحده نباید بجنگد و نمی تواند جنگی را بدون حمایت عمیق سیاسی ببرد. عدم شفافیت در ماموریت های نظامی و مطرح نکردن آنها با مردم یکی از دلایل ادامه ناموفق این ماموریت ها بدون دورنمای مناسب است.

ترامپ هنجارهای بین المللی را زیر پا گذاشته و شهرت و اعتبار ایالات متحده آمریکا را خدشه دار کرده است. سوء استفاده های ترامپ تنها به خاطر انتخاب های ما تحت عنوان امنیت ملی امکان پذیر شده است. ما باید کاری کنیم که آمریکایی ها در امان باشند و جنگ های بی پایان ما پایان یابد.

منبع: شورای آتلانتیک / تحریریه دیپلماسی ایرانی

کلید واژه ها: الیزابت وارن دونالد ترامپ جنگ با ایران ترور شهید سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی


( ۱۱ )

نظر شما :