تعجب صهیونیست‌ها از عزم جزم ایران با وجود حملات اسرائیل

۰۹ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۵ کد : ۱۹۸۵۸۹۴ سرخط اخبار

یک تحلیلگر صهیونیستی با اشاره به آنچه آن را تلاش ایران برای محاصره اسرائیل از خلیج فارس تا دریای مدیترانه و دریای سرخ خواند، از عزم ایران برای تحقق این هدف ابراز تعجب کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سایت آمریکایی «المانیتور» گزارشی از خبرنگار سیاسی خود «بن کاسپیت» درباره ایران منتشر کرد که به عنوان یک تحلیلگر سیاسی در روزنامه اسرائیلی معاریو هم فعالیت می‌کند.

نویسنده با بیان اینکه اسرائیل در حملات اخیر خود به سوریه قصد هدف قرار دادن مواضع ایرانی و به طور مشخص  سپاه پاسداران را داشته، گفت اسرائیل اذعان می‌کند که ژنرال قاسم سلیمانی [فرمانده نیروی قدس سپاه برای تل‌آویو] معضلی لاینحل است با اینکه به گفته منابع ارشد امنیتی در تل آویو از چند ماه پیش این فرمانده سپاه ایران به هدف مشروع ترور توسط اسرائیل تبدیل شده است.

در این گزارش به نقل از یک مقام برجسته صهیونیست آمده است: همه اتفاقات این روزها به سلیمانی مربوط می‌شود. این ژنرال ایرانی اصلی‌ترین شخصی است که با عزم جدی جنگ را علیه اسرائیل رهبری می‌کند، اما اسرائیل نیروی قدس و توسعه قدرت و تهدید بالقوه آن را تحت نظر دارد. به عبارتی دیگر این جنگ میان دو کشور نیست.

در این گزارش آمده است:  اظهارات مقامات امنیتی اسرائیل نشانگر معضل اسرائیل در برخورد با سلیمانی است که در تلاش برای محاصره اسرائیل از خلیج (فارس) تا دریای مدیترانه و دریای سرخ و کاشتن بذر عوامل ایران در منطقه است و رهبران نظامی ارتش اسرائیل از این عزم ایرانی‌ها در تعجبند به رغم اینکه به ادعای این مقامات صهیونیست اسرائیل به آنها ضرباتی را وارد کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی در نخستین ساعات بامداد روز یکشنبه، سوم شهریور ماه اعلام کرد برای خنثی کردن آنچه طرح ایران برای اعزام پهپادهای انتحاری به آسمان اسرائیل خواند، مواضع ایران در سوریه را هدف حملات گسترده هوایی قرار داده است.

اما خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) تاکید کرد که پدافند هوایی این کشور با حملات موشکی دشمن اشغالگر علیه اطراف شهر دمشق مقابله کرده و بیش‌تر موشک‌ها را قبل از رسیدن به هدف ساقط کرده است.

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم همان روز یکشنبه گفت رژیم صهیونیستی و آمریکا توان حمله به مراکز مختلف ایران را ندارند ضمن این‌که به مراکز مستشاری ایران در سوریه آسیبی وارد نشده است. رضایی تاکید کرد که ادعای رژیم صهیونیستی در هدف قرار گرفتن مواضع ایران دروغ است و صحت ندارد.

رژیم صهیونیستی هیچ شاهد و مدرکی برای ثابت کردن این ادعای خود ارائه نکرده است و پیشدستی این رژیم در اعلام خبر حمله به سوریه و پذیرش مسئولیت آن هم کم سابقه بود.

کلید واژه ها: ایران اسرائیل


( ۹ )

نظر شما :