واکنش آلمان به کناره‌گیری ریاست اینستکس

۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۲۶ کد : ۱۹۸۵۵۴۴ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت خارجه آلمان «دلایل شخصی» را علت کناره‌گیری سفیر اسبق این کشور در تهران از ریاست سازوکار مالی اتحادیه اروپا با ایران دانست.
به گزارش افکارنیوز، ماریا آدبار، سخنگوی وزارت خارجه آلمان، علت کناره‌گیری برند اِربل -سفیر اسبق آلمان در تهران و رئیس جدید (سازوکار) «ابزار حمایت از تبادلات تجاری» اتحادیه اروپا موسوم به « اینستکس »- را دلایل شخصی عنوان کرد. 

اخبار بین الملل- او در پاسخ به سئوال خبرنگاری در این‌باره گفت: در این باره آنچه می‌توانم به شما بگویم آن است که آقای اِربل، مسئله استعفای خود را به علت دلایل شخصی به اطلاع وزارت خارجه آلمان رسانده است؛ ضمن آنکه او در مصاحبه‌های قبلی خود به عنوان یک همکار وزارت خارجه آلمان اظهارنظر نکرده بود.

خبرنگار دیگری سئوال کرد: بنا به توضیحاتی که روزنامه «بیلد» در مورد اربل منتشر کرده است، وی تحت تاثیر دو مصاحبه‌اش (با یک شبکه رادیویی اینترنتی آلمان که محتوای یهودی‌ستیزانه داشته است) از ریاست «اینستکس» که در حال حاضر تنها ابزار تجارت با ایران است، استعفا داده است. بفرمایید آیا وزارت خارجه آلمان تایید می‌کند که اربل به واسطه انجام این مصاحبه‌ها مجبور به استعفا از ریاست «اینستکس» شده است؟

سخنگوی وزارت خارجه آلمان در پاسخ گفت: اول بگویم که آقای اربل، هنوز کار خود را شروع نکرده بود که بخواهد از آن استعفا داده باشد بلکه او هنوز وارد این سمت نشده، از پذیرش آن، کناره‌گیری کرد. به همین علت تنها می‌توانم به شما بگویم که آقای اربل علت کناره‌گیری خود را دلایل شخصی اعلام کرد و سپس آن را به اطلاع وزارت خارجه آلمان نیز رساند.

خبرنگاری دیگر باز هم در مورد اربل از سخنگوی وزارت خارجه آلمان پرسید: خانم آدبار! بفرمایید آیا وزارت خارجه آلمان با آقای اربل تماس گرفت تا از او بخواهد به چه علتی از پذیرش این سمت کناره‌گیری کرده است؟

آدبار در پاسخ گفت: تنها چیزی که در پاسخ به تمام این سئوالات می‌توانم بگویم و دوباره آنرا تکرار کنم آن است که او (اربل) بنا به دلایل شخصی به وزارت خارجه آلمان اطلاع داد نمی‌تواند در خدمت مسئولیتی که قرار بود برعهده گیرد، باشد.

 

کلید واژه ها: آلمان اینستکس


نظر شما :