رئیس رژیم صهیونیستی از رویکرد کانادا علیه ایران تمجید کرد

۱۳ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۸:۱۹ کد : ۱۹۸۲۵۲۳ سرخط اخبار

رئیس رژیم صهیونیستی در دیدار با نخست‌وزیر کانادا، از قطع روابط اتاوا با تهران تمجید کرد و تشدید فشارهای بین‌المللی بر ایران را خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رئوون ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در دیدار با «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا، ضمن تمجید از اقدامات اتاوا علیه ایران، «فشار هماهنگ بین‌المللی» به ایران را خواستار شد.

به نوشته پایگاه «الگماینر»، ریولین که در قدس اشغالی با ترودو صحبت می‌کرد، مدعی شد: «ایران در حال رهبری ایجاد یک محور شیعی در ایران، سوریه، لبنان و یمن است و اقداماتش در حال تشدید تنش‌های سنی-شیعی است.»

وی افزود: «این امر می‌تواند به تشدید تنش در منطقه منجر شده و کل جهان را تهدید کند. جهان نمی‌تواند اجازه چنین کاری را به ایران بدهد. تنها راه توقف طرح‌های ایران، فشار هماهنگ بین‌المللی و هر کجا که لازم بود، اقدام نظامی هدفمند است.»

ریولین در این دیدار همچنین از تصمیم چند سال قبل کانادا برای قطع روابط دیپلماتیک با ایران و همچنین قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی، تمجید کرد.

دولت کنونی کانادا هرچند با وعده بهبود روابط خارجی و همچنین بازگشایی سفارت در تهران روی کار آمد، اما در عمل به ادامه سیاست‌های دولت پیشین و محافظ‌کار این کشور پرداخته و همین امر تمجید تل‌‌آویو را در پی داشته است.

کلید واژه ها: کانادا ایران اسرائیل


( ۱ )

نظر شما :