ترامپ: اگر گزارش‌ها درست باشد، از اون خیلی ناامید خواهم شد

۱۶ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۰:۵۶ کد : ۱۹۸۲۱۴۲ سرخط اخبار

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت، در صورتی که گزارش‌ها درباره بازسازی یک سایت پرتاب موشکی در کره‌شمالی درست از آب دربیاید، از کیم جونگ اون بسیار ناامید خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پیش از این خبرگزاری یونهاپ گزارشی منتشر کرد که بر اساس آن کره‌شمالی ظاهراً اقداماتی برای بازسازی یک پایگاه پرتاب موشکی به عمل آورده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران در کاخ سفید در پاسخ به این پرسش که آیا پیونگ‌یانگ تعهدات خود را زیر پا گذاشته است، اظهار کرد: اگر چنین اتفاقی افتاده باشد، من بسیار ناامید خواهم شد.

او ادامه داد: خواهیم دید. در حال حاضر زود است. این یک گزارش اولیه است. ما به اصل ماجرا پی خواهیم برد.

دونالد ترامپ اظهار کرد: با این حال در صورت صحت این گزارش، از کیم جونگ اون خیلی خیلی ناامید خواهم شد.

رئیس‌جمهوری آمریکا بیان کرد: ما مسأله را بررسی خواهیم کرد. در نهایت این موضوع حل خواهد شد.

او همچنین با طرح این ادعا که روابط خوبی با رهبر کره شمالی دارد، اظهار کرد، مشکلی به وجود آمده که باید حل شود.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی دولت دونالد ترامپ پیش‌تر در گفت‌وگو با فاکس‌نیوز تصریح کرد که پس از نشست سران آمریکا و کره‌شمالی در هانوی، واشنگتن بررسی می‌کند که آیا پیونگ‌یانگ به توقف برنامه تسلیحات هسته‌ای و هر آنچه به این برنامه مرتبط است، متعهد خواهد بود یا خیر.

او اظهار کرد: اگر آنها تمایل به انجام چنین کاری نداشته باشند، فکر می‌کنم ترامپ در این مورد صراحت بسیاری مبنی بر این داشته که آنها از تحریم‌های اقتصادی شدیدی که اعمال شده است، رهایی نخواهند یافت.

ه تازگی خبرگزاری یونهاپ و دو اندیشکده آمریکایی گزارش داده‌اند، کره‌شمالی بخشی از یک سایت پرتاب موشک را شروع به بازسازی کرده که تخریب آن را پس از تعهدات به عمل آمده در نخستین نشست ترامپ و کیم جونگ اون آغاز کرده بود.

یونهاپ به نقل از منابع اطلاعاتی کره‌جنوبی گزارش داد، این اقدام در سایت موشکی تونگچانگ-ری رخ داده است. بر اساس این گزارش، کره‌شمالی اقدام به تعویض یک در و سقف این سایت موشکی کرده است.

کلید واژه ها: دونالد ترامپ


( ۱ )

نظر شما :