برخلاف نظر تحریم کنندگان، مشکلی در تامین مواد غذایی نداریم

۱۲ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۹ کد : ۱۹۸۲۰۶۹ سرخط اخبار

معاون برنامه ریزی اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشور از امنیت غذایی و ملی بالایی برخوردار است و با وجود تلاش دشمنان برای ایجاد مشکل، انبارها مملو از مواد غذایی است و بازار هیچ مشکلی برای تامین ندارد.
به گزاش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «عبدالمهدی بخشنده» روز یکشنبه در آیین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای 40 سال مدیریت جهادی در محل مصلی تهران افزود: تصور دشمنان این بود که با اعمال تحریم ها علیه ایران، ظرف سه ماه کشورمان با قحطی روبرو شود، اما پیش بینی نادرست بود و کشورمان به راحتی از سد موانع گذر کرد.
وی افزود: اکنون 83 درصد انرژی و کالری مورد نیاز کشور در داخل تامین می شود و کمتر از 15درصد نیاز به واردات محصولات کشاورزی و مواد غذایی داریم.
بخشنده، ایران را جزو کشورهای دارای امنیت ملی بالا دانست و اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی در سالهای گذشته در بخش پروژه های اقتصادی، دستاوردهای خوبی داشته و ظرفیت تولید سالیانه محصولات کشاورزی به 122 میلیون تن رسیده که این حجم تولیدات با افزایش بهره وری همراه است.
به گفته وی، اکنون در بحث صرفه جویی مصرف آب نیز تولیدات کشور در سال 92 از830 گرم به ازای مصرف یک مترمکعب آب، به یکهزار و 320 گرم رسیده که رشد 24 درصد را نشان می دهد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ایران دارای ظرفیت های گسترده است، گفت: می توان با کمک تولیدکنندگان و مدیران در قالب برنامه ششم توسعه به اهداف پیش بینی شده دراین بخش دست یابیم.
به گزارش ایرنا، نمایشگاه دستاوردهای 40 سال مدیریت جهادی، از 12تا 14اسفند در مصلی تهران برپا و پذیرای علاقه مندان است.

کلید واژه ها: تحریم


نظر شما :