بازگشت گردشگران اروپا به سوریه

۰۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۶ کد : ۱۹۸۱۸۴۵ سرخط اخبار

یکی از شرکت های بزرگ جهانگردی فرانسه از آوریل گذشته ( فروردین 97) برگزاری تورهای ده روزه سفر به سوریه را برای مشتریان اروپایی خود در نظر گرفته که تاکنون با استقبال خوبی نیز همراه شده است.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روزنامه فرامنطقه ای 'رای الیوم'، 'کلیو' نام شرکت جهانگردی فرانسوی است که اقدام به برگزاری تورهای ده روزه سفر به سوریه برای علاقه مندان کرده است.
مسافران اروپایی در این تور از مناطقی همچون دمشق، ساحل لاذقیه و شهر تاریخی تدمر بازدید می کنند.
اولین گروه از این مسافران 20 نفر بودند ولی با گذشت زمان بر تعداد آنان افزوده شد به گونه ای که در پاییز گذشته 5 تور مجزا از فرانسه به سوریه سفر کردند.
با تسلط دولت سوریه بر بیشتر مناطق این کشور و همچنین بازگشت آرامش و ثبات به شهرها بر تعداد متقضیان سفر به سوریه افزوده شده است.
اکنون دولت سوریه بر 80 درصد از مناطق این کشور مسلط است و اقدامات برای بازسازی و مرمت خرابی ها آغاز شده است.
با وجود توصیه رسمی دولت فرانسه به شهروندان خود برای عدم سفر به سوریه همچنان سفر فرانسوی ها به سوریه ادامه دارد.
پیش از این وزارت حمل و نقل سوریه اعلام کرده بود که با خرید 5 هواپیمای جدید و بازسازی باند فرودگاه بین المللی دمشق قصد دارد پروازهای بین المللی، صنعت گردشگری خود را توسعه دهد.
ساخت یک فرودگاه جدید در پایتخت و یا توسعه فرودگاه بین المللی کنونی در دمشق همگام با استانداردهای جهانی با هدف رسیدن به ظرفیت 25 میلیون مسافر در سال از دیگر طرح های دولت اسد برای توسعه حمل و نقل هوایی در سوریه به شمار می رود.
پس از آغاز جنگ سوریه بسیاری از اماکن و آثار باستانی و تاریخی این کشور در شهرهای مختلف از جمله حلب و ادلب توسط گروه های تروریستی آسیب جدی دیده است.
پیش از آغاز بحران سالانه حدود دو میلیون اروپایی از سوریه بازدید می کردند و صنعت گردشگری در این کشور به عنوان یکی از محل های مهم درآمد زایی محسوب می شد.
عوارض واردات ، نقل و انتقال کالا بین کشورهای عربی و فروش نفت از دیگر محل های درآمدی سوریه است.

کلید واژه ها: سوریه


نظر شما :