اردوغان خطاب به آمریکا: خیلی زود می‌فهمید اشتباه کردید

۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۹:۵۹ کد : ۱۹۷۸۵۵۳ سرخط اخبار

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به بحران لیر در این کشور گفت حمله به اقتصاد ترکیه هیچ فرقی با حمله به پرچم آن را ندارد. وی همچنین خطاب به آمریکا گفت: به زودی می‌فهمید اشتباه کرده‌اید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به مناسبت عید قربان گفت: هدف از بحران اخیر ارزی به زانو در آوردن ترکیه و مردمش است.

وی افزود: کسانی که فکر می‌کنند از طریق ارزش ارز ترکیه مردم ما را به تسلیم شدن وادار می‌کنند بدانند به زودی می‌فهمید اشتباه کردید.

او با بیان اینکه حمله به اقتصاد ترکیه هیچ فرقی با حمله به پرچم آن ندارد، تاکید کرد که ترکیه توان و قابلیت غلبه بر این بحران را دارد.

اردوغان اعلام کرد: حمله به اقتصاد کشورمان همانند حمله به اذان و پرچم کشورمان است و هیچ فرقی ندارد. هدف به زانو درآوردن ملت ترکیه‌ است.

وی در پیامی به مناسبت عید قربان گفت: ترکیه تاکنون به خاطر ملتی که توانسته است در طول سالیان گذشته چه در روزهای خوب و چه در روزهای بد با یکدیگر متحد باشند و با وحدت و یک صدا در برابر مشکلات ایستاده‌اند، به حیات خود ادامه داده است.

او افزود: امروز نیز ملت ترکیه باید چنین موضعی از خود نشان دهند و حملات انجام شده علیه اذان و پرچم کشورمان را با عزمی راسخ با قاطعیت و با هوشیاری پشت سر بگذارند.

کلید واژه ها: رجب طیب اردوغان ترکیه


( ۳ )

نظر شما :