ترامپ با سیستم قضایی آمریکا چه خواهد کرد؟

دروغ‌های دموکرات‌ها برای پوشش یک دروغ

۱۲ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰ کد : ۱۹۷۴۷۴۴ اخبار اصلی آمریکا
این رفتار نادرست و حرکاتی که بوی فساد می‌دهد در جریان رفتار نادرست هیلاری کلینتون، کمپین انتخاباتی او، کمیته ملی دموکرات‌ها و اعضای اداری لابی در واشنگتن نیز به مشام آمد.
دروغ‌های دموکرات‌ها برای پوشش یک دروغ

نویسنده: جیمز هاوارد کانستلر

دیپلماسی ایرانی: آیا شکی وجود دارد که حزب دموکرات را باید برای متوقف کردن طرح داکا سرزنش کرد؟ آنها اصرار داشتند که داکا توافقی است که باعث می شود فرزندان خانواده های مهاجری که در ایالات متحده کار سیاه انجام می دهند می توانند مهاجرت خود را تکمیل کرده و اجازه کار و زندگی پیدا کنند. آیا آنها واقعا باور داشتند که این طرح عملی خواهد شد یا تنها ژستی سیاسی گرفته بودند؟

من اولین کسی نیستم که درک کرده حزب دموکرات منافع غیرشهروندان را بالاتر از هر کسی در کشور قرار می دهد. این را می شد از نظرسنجی هایی که در ایام انتخابات و در ماه نوامبر انجام شد درک کرد. این کار را همچنین می توان به عنوان راهی مهندسی شده دید تا از داستان های رو به رشد فشار سیاسی در بالاترین سطح وزارت دادگستری و سازمان های تابع آن از جمله اف بی آی جلوگیری کرد. برخلاف ادعاهای صورت گرفته درباره تبانی با روس ها هنوز شواهدی برای تایید این اتهامات آورده نشده است. در حالی که درباره فساد هیلاری کلینتون شواهد بسیاری به وجود آمد و همچینن دلایل زیادی وجود دارد که داستان هایی پیچیده در جریان است تا مشروعیت دولت ترامپ را زیر سوال ببرند. به نظر اوباما، رئیس جمهوری سابق و همسرش نیز در این دسیسه ها دخیل باشند. چه طرفدار ترامپ باشید یا نه، باید نگران سوالات فراوانی باشید که در مورد مشروعیت افی بی آی وجود دارد.

روز یکشنبه اف بی آی اعلام کرد که پیام های متنی پنج ماهه بین دو دشمن ترامپ یعنی پتر استروسک و لیزا پیج را از دست داده است. این سازمان در توضیح این مشکل بهانه ای مسخره آورد: «ارتقای نرم افزار» و «مسائل مربوط به سرور» آن هم در برنامه ای که قرار است به طور خودکار به بایگانی ارتباطات بین مقامات بپردازد. این دو فرد درباره انتخابات 2016 بحث می کردند و در زمانی که باید برای شهادت در برابر مجلس سنا ظاهر می شدند این مشکل پیش آمده است.

این رفتار نادرست و حرکاتی که بوی فساد می دهد در جریان رفتار نادرست هیلاری کلینتون، کمپین انتخاباتی او، کمیته ملی دموکرات ها و اعضای اداری لابی در واشنگتن نیز به مشام آمد. آیا اف بی آی می خواست به دموکرات ها اجازه دهد تا از شر دونالد ترامپ خلاص شده و حتی پس از رسیدن او به ریاست جمهوری او را از دفتر بیرون کنند؟ آیا چیزی ورای مساله ایمیل های خصوصی هیلاری کلینتون و اتهامات این چنینی در اف بی آی گذشته است؟ آیا کاخ سفید اوباما نیز در این شایعات و اتهامات دست داشته است؟ آیا اف بی آی در مورد بنیاد کلینتون و تحقیق درباره آنها اهمال کرده است؟ آیا تلاش کمیته ملی حزب دموکرات برای متوقف کردن کمپین انتخاباتی برنی سندرز و انتخاب هیلاری کلینتون دلایل دیگری داشته است؟

اینها سوالاتی بزرگ است که ملت آمریکا 100درصد از آن آگاه نیست و به گونه ای هدایت می شود تا به دنبال پاسخ آنها نباشد. حتی سوال بزرگ تر این است که آیا سیستم قضایی ایالات متحده عدالت کافی و عزم لازم برای تحقیق و تفحص در این رابطه را دارد؟ احتمالا نمی توان این کار را بدون پاکسازی گسترده در اف بی آی و وزارت دادگستری انجام داد. در حال حاضر ترامپ تنها نظاره گر اوضاع است و به دنبال این است که آب ها از آسیاب بیفتد. با توجه به اتفاقاتی که تاکنون افتاده این معجزه زندگی ترامپ است که دشمنان اش حتی از او نیز احمق تر به نظر می رسند. چیزی که باید مورد پرسش قرار گیرد این است که تا چه زمانی این کشمکش سیاسی مسموم ادامه پیدا کرده و از منافع بازارهای مالی بهره می برد و درباره این کشور نظر خواهد داد.

منبع: راشا اینسایدر/ مترجم: روزبه آرش

کلید واژه ها: اف بی آی هیلاری کلینتون دونالد ترامپ ایالات متحده امریکا


نظر شما :