چامسکی جمهوریخواهان را متهم می کند

تلاش جبهه‌ای وحشی برای نابودی زندگی انسانی

۲۴ مرداد ۱۳۹۶ | ۲۲:۳۰ کد : ۱۹۷۰۹۱۶ اخبار اصلی آمریکا
چامسکی همچنین دموکرات‌ها را متهم می‌کند که در این بازی هوشیارانه گرفتار شده و با آنها همکاری می‌کنند. بزرگترین بخش این همکاری، اصرار آنها برای از پشت پرده بیرون انداختن رسوایی‌هایی رابطه ترامپ با روس‌هاست و این مساله به طور عمده مانع می‌شود که مشکلات مهم دیده شوند.
تلاش جبهه‌ای وحشی برای نابودی زندگی انسانی

دیپلماسی ایرانی: نوام چامسکی به طور کل یکی از قوی ترین صداهای جریان چپ برای چندین دهه بوده است. اما نام او به شکلی غیرمنتظره در رسوایی های دور و اطراف ترامپ در رابطه با توافق با روسیه شنیده می شود. این پروفسور 88 ساله دانشگاه ام آی تی، که به عنوان یک زبان شنان و فیلسوف شناخته می شود، فکر می کند که داستان روسیه یک حواس پرتی بزرگ است و اشتباهی از سوی دموکرات هاست که انرژی خود را روی آن متمرکز کنند.

در گفت وگوی 6 آوریل که توسط انجمن جغرافیای آمریکا برگزار شد، چامسکی رئیس جمهور ترامپ را فردی توصیف کرد که باورهای مرکزی محکمی ندارد و تنها ایدئولوژی او «من» است. در ازا آن چه از سوی جمهوری خواهان به رهبری پل رایان روی می دهد از برنامه ای وحشیانه است که دهه ها برنامه ریزی شده تا صورت کارها را به نفع ثروتمندان پیش ببرد. چامسکی گروه به رهبری رایان را «خطرناک ترین و وحشی ترین گروه در کشور» نامیده است. این طرح از سوی بخش طراحی شده کابینه ترامپ پیش می رود. چامسکی ادعا می کند که مشاور ترامپ استیو بنن، مسئول «تلاش برای اطمینان از ترسیم درست خطوط و سرفصل ها» است. تیم ترامپ با اجرای عملیاتی دوجانبه، توجهات را از برنامه اصلی دور می کند. رئیس جمهور مدام با یک حادثه وحشتناک یا یک توییت خشمگین توجه رسانه ها و مردم را جلب می کند، رسوایی ها و شایعات خیلی سریع به وجود می آیند و فراموش می شوند درحالی که مسائل واقعی ناشناخته باقی می مانند.

چامسکی همچنین دموکرات ها را متهم می کند که در این بازی هوشیارانه گرفتار شده و با آنها همکاری می کنند. بزرگترین بخش این همکاری، اصرار آنها برای از پشت پرده بیرون انداختن رسوایی هایی رابطه ترامپ با روس هاست و این مساله به طور عمده مانع می شود که مشکلات مهم دیده شوند. چامسکی معتقد است که رسیدن به زبانی مشترک با روس ها یک ضرورت است حتی اگر فکر کنیم که آنها انتخابات سال 2016 آمریکا را هک کرده باشند. ایالات متحده خود نه تنها در انتخابات تاثیر می گذراد بلکه بسیاری از کودتاهای نظامی را در آن سوی آب ها به راه انداخته است در نتیجه صلاحیت اخلاقی برای بازی در این زمین را ندارد.

چامسکی می گوید: «راه بهتر این است که به مسائل از طریق منشور دیپلماسی نگاه کنید حتی اگر اعضای تیم ترامپ با روس ها ملاقات کرده باشند. حتی جلسه ای که میان پسر ترامپ و وکیل روسی برگزار شده نیز باید از این منظر نگاه شود. در واقع تلاش های رئیس جمهور ترامپ برای بهتر کردن روابط با روسیه یکی از معدود کارهای عاقلانه و درستی است که ترامپ درحال انجام دادن آن است.»

چامسکی ادامه می دهد: «خوب برخی از اعضای تیم انتقالی ترامپ با روس ها دیدار داشته اند. آیا این چیز بدی است. سفیر ایالات متحده در روسیه جک ماتلوک به این نکته اشاره می کند که این دقیقا کاری است که باید انجام دهید. بخشی از وظایف هر دیپلمات این کارهاست. مشکلات جدی و تنش های زیادی وجود دارد که باید درباره آنها حرف زد و کاری انجام داد. به جای بیشتر کردن این خشونت و چیزی که دموکرات ها روی آن تکیه کرده اند کارهای دیگری باید صورت بپذیرد.»

نوام چامسکی در مصاحبه اخیر خود با آرتی، در انتقاد از حزب جمهوری خواه گفت که آنها «سازماندهی شده اند تا زندگی سازمان یافته کنونی روی زمین را تخریب کنند.» او می گوید: «موقعیت جبهه وحشی سرمایه داری آمریکاست، حزب جمهوری خواه، واقعا قابل توجه است. آنها به سمت نابود کردن حرکت می کنند. آیا تا به حال سازمانی در تاریخ بشر وجود داشته است که تلاش خود را به تخریب زندگی انسان ها اختصاص داده باشد؟ ایالات متحده در این زمینه حرکت می کند درحالی که جهان تلاش دارد کاری دیگر انجام دهد.»

منبع: بیگ تینک/ مترجم: روزبه آرش

کلید واژه ها: چامسکی دونالد ترامپ ایالات متحده امریکا روسیه محافظه کاران


( ۱ )

نظر شما :