پیشنهادهایی برای آمریکای گرفتار در بحران

ترامپ ایده‌های خود را از کجا می‌گیرد؟

۲۴ مرداد ۱۳۹۶ | ۰۰:۳۰ کد : ۱۹۷۰۸۶۱ اخبار اصلی آمریکا
ترامپ می‌داند که لیبرال‌ها کوتاه نمی‌آیند. آنها در حال حاضر برای بردن هر صندلی در کنگره مجلس 30میلیون دلار در صندوق خود دارند و هر روز پول بیشتری را برای این جنگ تامین می‌کنند.
ترامپ ایده‌های خود را از کجا می‌گیرد؟

دیپلماسی ایرانی: شما به مانند هرکسی می دانید که دولت اوباما درحالی به پایان خود رسید که کشور را در حالت ناامیدی رها کرده بود. آنها مالیات دهندگان را با برنامه بهداشتی فاجعه باری ناامید کردند، مرزها را باز و بدون حفاظت گذاشتند و اندازه و دامنه دولت فدرال را تا سطح بی سابقه ای افزایش دادند. رئیس جمهور ترامپ قول داد که این مشکلات را با یک عبارت ساده حل کند: «آمریکا را دوباره بزرگ کنید.» اما این مشکلات را نمی توان تنها با این عبارت ساده کنار زد.

به همین دلیل ترامپ به تیمی از کارشناسان سیاست گذاری های جدید در «بنیاد میراث» روی آورده و محققان طرح های خود را برای عملی کردن وعده های ترامپ در مبارزات انتخاباتی ارائه داده اند: آغاز جهشی در اقتصاد، کاهش اندازه و هزینه های دولت فدرال، تضمین امنیت مرزها و لغو و جایگزینی طرح بهداشتی اوباما. ترامپ می داند که تیم ارتباطی این بنیاد از طریق سایت خبری دیلی سیگنال می تواند اخبار جعلی را جمع کند و با فراهم کردن رسانه های آزاد برای میلیون ها آمریکایی هر روزه حقیقت را روشن کند. این بنیاد آن قدر تاثیرگذار است که گاردین در این باره می نویسد:

«در مورد اینکه دولت ترامپ ایده های خود را از کجا می گیرد هیچ رازی وجود ندارد. آنها به طور سیستماتیک از نقشه راه بنیاد میراث استفاده می کنند. اتاق فکر محافظه کاری که نفوذ بسیار زیادی در بین اعضای کنگره ایالات متحده نیز دارد.» اما کارهای زیادی بر عهده این بنیاد است و دونالد ترامپ در جنگی سخت با رسانه ها و قانونگذاران لیبرال قرار گرفته است. نبرد سختی که کنگره جمهوری خواه نیز در وضعیت فعلی به آن دامن زده است. به همین دلیل راه حل هایی که بنیاد میراث هم اکنون در اختیار ترامپ قرار می دهد بیش از پیش اهمیت دارد.

ترامپ می داند که لیبرال ها کوتاه نمی آیند. آنها در حال حاضر برای بردن هر صندلی در کنگره مجلس 30میلیون دلار در صندوق خود دارند و هر روز پول بیشتری را برای این جنگ تامین می کنند. به همین دلیل برخی از اعضای هیئت امنای بنیاد میراث درباره این چالش باورنکردنی به محافظه کاران هشدار داده اند: این اعضا دلار به دلار پول های اهدا شده به محافظه کاران را تا 15 آگوست محاسبه کرده اند که تنها به یک میلیون دلار برای هر صندلی می رسد.

بنیاد میراث معتقد است که برای تسلیم نشدن در برابر لیبرال ها باید به کمک مردم چشم داشته باشد. این بنیاد انتظار دارد که با کمک مردم بتوان راه تصحیح سیاست ها را ادامه داد و از مارپیچ مشکلات نظامی، مالی و سیاسی که دولت اوباما ما و مالیات دهندگان را در آن گرفتار کرده است بیرون آمد.

منبع: بنیاد هریتیج/ مترجم: روزبه آرش

کلید واژه ها: ایالات متحده امریکا دونالد ترامپ بنیاد میراث محافظه کاران


نظر شما :