اعتراض اتریش و آلمان به طرح تحریمی مجلس سنا علیه روسیه و ایران

۲۶ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۱:۵۶ کد : ۱۹۶۹۶۰۱ سرخط اخبار

دولتهای اتریش و آلمان تصویب طرح تحریمی اخیر مجلس سنا عیلیه روسیه و ایران را به ضرر منافع اتحادیه اروپا می دانند.

به گزارش میزان، دولتهای اتریش و آلمان به طرح تحریمی مجلس سنا آمریکا علیه روسیه و ایران واکنش نشان دادند و آن را مخالف منافع اتحادیه اروپا می دانند.

بنا به گزارش وب سایت دویچه وله کریستیان کِرن صدر اعظم اتریش و زیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان با انتشار بیانیه ای مشترک اعلام کردند که طرح تحریمی اخیر مجلس سنا آمریکا علیه روسیه و ایران شبکه گاز طبیعی اروپا را به خاطر منافع آمریکا تحت تأثیر قرار خواهد داد.

دویچه وله می افزاید که نکته اصلی بیانیه اعتراضی اتریش و آلمان پروژه خطوط گازی «نورد استریم ۲» بین روسیه و کشورهای اروپایی است که تحت مفاد آن گاز طبیعی روسیه از طریق دریای بالتیک به آلمان منتقل می شود، در این پروژه شرکت گازپروم روسیه و شرکتهای انرژی اروپا ازجمله شرکت وینترشال آلمان و OMV اتریش حضور دارند.

در بخشی از این بیانیه اعتراضی ضمن بیان اینکه تأمین انرژی کشورهای اروپایی مسئله اصلی اتحادیه اروپا است و نه آمریکا درباره هدف اصلی آمریکا از این طرح تحریمی علیه روسیه تأکید می کنند که تصویب این طرح تحریمی از سوی مجلس سنا آشکار در پی عملی کردن این هدف است که گاز مایع آمریکا را به اروپایی ها بفروشد و گاز طبیعی روسیه را از بازار اروپا خارج کند.

کریستیان کِرن و گابریل همچنین با اشاره به اینکه تحریمهای جدید علیه روسیه موجب هراس شرکتهای اروپایی برای شرکت در پروژه «نورداستریم ۲» می شود، هشدار دادند که اجرایی شدن این طرح مجلس سنا پیامدهای منفی خیلی زیادی بر روابط اتحادیه اروپا و آمریکا خواهد داشت.

کلید واژه ها: مجلس سنا اتریش اتحادیه اروپا


نظر شما :