جنگ داخلی عجیب و غریب ایالات متحده

آمریکایی‌ها عقلشان را از دست داده‌اند

۲۳ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰ کد : ۱۹۶۹۴۸۲ اخبار اصلی آمریکا
وقتی که سبدهای خالی آمریکایی نمایان شد و امیدهای واهی از بین رفت، فساد جدی آشکار خواهد شد و تحریک‌های ترامپ نیز کارساز نخواهد بود.
آمریکایی‌ها عقلشان را از دست داده‌اند

نویسنده: جیمز هاوارد کانستلر

دیپلماسی ایرانی: «عقلت را از دست داده ای؟» ولادیمیر پوتین در پاسخ به فشارهای میگن کلی درباره ادعای پیمان شکنی روسیه نسبت به ایالات متحده در مصاحبه با ان بی سی این جمله را بر زبان آورد. ولادیمیر پوتیتن باتجربه اما انگشت روی مساله ای خاص گذاشته بود. دیدگاه او درباره مسایلی که اخیرا در آمریکا در حال رخ دادن است به مانند نگاه ناظری مریخی بر اعمال زمینی هاست. شاخک هایش را به هم می زند تا شادمانی اش را نشان دهد.

برای تلافی هم که شده یک نفر باید جواب بدهد «بله، کاملا عقلم را از دست داده ام». زحمت برای فروپاشی آرام اقتصادی، همراه با تلاش هایی بی وقفه به شیوه های گوناگون برای چرخش روایت رای دهندگان عمومی، سیاست را به مرزی دیوانه وار می کشاند. و این نمایش سیاست آمریکا البته با تیمارستانی  که ترامپ و دولتش ساخته اند تکمیل می شود. باید منتظر بمانیم که نیویورک تایمز در مقاله ای سه ستونه از روسیه نژادپرست، ضد زن، اسلام هراس بگوید که به شکلی پارانویا گونه به صورت برنامه ریزی شده از سوی نومحافظه کاران و پراگماتیسم های دموکرات حمایت می شود تا ارتش سرخی جدید را به ارمغان بیاورد.

لازم نیست که پوتین به حجم این شایعات و فساد انبوه ایالات متحده اشاره ای بکند و بر آتش چیزی بدمد. درحال حاضر شکلی بسیار عجیب و غریبی از جنگ داخلی در ایالات متحده در اشتعال است. به راحتی می توانید محوری از نومحافظه کاران و دموکرات های پراگماتیسم را مشاهده کنید که با وجود تمام هزینه ها مصمم هستند تا از شر ترامپ خلاص شوند. استیضاح نیاز به نوعی جرم و جنایت رده بالا دارد. حالا نزدیک به یک سال می شود که شواهد نفوذ عوامل روسیه در انتخابات آمریکا و همکاری با ترامپ شنیده می شود اما اتفاقی نمی افتد. آیا این خود شک برانگیز نیست؟ درحالی که ترامپ آلت دست طنزپردازان و سوژه برنامه های تلویزیونی است.

در این میان، ترامپ به مانند گاوی خشمگین به دنبال بازگرداندن شکوه جمهوری خواهی است و اعمال او ما را به یاد فیل دیوانه ای می اندازد که تنه به همه چیز تنه می زند و آن را از بین می برد. هفته گذشته توافق آب وهوایی پاریس قربانی شد. روشنفکران سر خود را به دیوار می کوبند. روزنامه نگاران سرشان از عصبانیت سوت می کشد. همه داد و فریاد می کنند و شاکی هستند. من کمی خوش بینانه تر به خروج آمریکا از این معامله نگاه می کنم. برای من خروج از پیمان پاریس شیرین کاری دیگری در روش سیاسی دولت ترامپ بود که دوست دارد خود را قادر مطلق نشان دهد. خروج از پیمان پاریس به عنوان نیرویی بود تا او نشان دهد می خواهد از یک پروژه بین المللی غربی که دموکرات ها به آن رسیده اند خارج شود. سقوط اقتصادی پیش رو، به کاهش فعالیت های صنعتی جهانی خواهد انجامید. باید قبول کنیم که این مساله ما را با طیف وسیعی از مشکلات عملی تر مواجه خواهد کرد که باید با آنها مقابله کنیم.

البته که ترامپ شعار می دهد که از این مشکلات راهی به سوی بازگرداندن قدرت کارخانه های آمریکایی و خوشحال کردن کارگران آمریکایی بهره خواهد بود. اما این فانتزی ای است که در نهایت، ناتوانی واشنگتن را آشکارتر و آشکارتر خواهد کرد. وقتی که سبدهای خالی آمریکایی نمایان شد و امیدهای واهی از بین رفت، فساد جدی آشکار خواهد شد و تحریک های ترامپ نیز کارساز نخواهد بود. سپس این نبرد آرمانگرایانه از نومحافظه کارها و دموکرات های پروگماتسیم قربانی خواهد گرفت و خون به پا خواهد شد.

بله آقای پوتین، آمریکا عقل خود را از دست داده است. آن چیزی که تلویزیون های آمریکایی از مردم ساخته اند، القای تهوع آور نوعی فرهنگ است که در نهایت کشنده تر از افزایش دمای زمین، بالا آمدن آب دریاها و ذوب شدن یخ های قطبی است. روسیه به اعتبار خود، یا هر چیز دیگری که شما اسمش را می گذارید، زمینه هایی برای بقا دارد درحالی که کشور ما همچنان با هیجان به تخریب خود ادامه می دهد.

منبع: راشا اینسایدر/ مترجم: روزبه آرش

  

کلید واژه ها: ایالات متحده آمریکا روسیه دونالد ترامپ ولادیمیر پوتین


نظر شما :