سیا: دخالت روس ها در انتخابات آمریکا به سود ترامپ

۲۰ آذر ۱۳۹۵ | ۲۱:۳۶ کد : ۱۹۶۵۳۲۷ سرخط اخبار
یک مقام مطلع آمریکایی به رویترز گفت که سیا به این نتیجه رسید که روسیه برای کمک به پیروزی ترامپ، در انتخابات آمریکا دخالت کرد.
 
به گزارش عصرایران، این مقام که نامی از او برده نشده ادامه داد: سازمان های اطلاعاتی امنیتی آمریکا به این نتیجه رسیدند که مقاماتی در دولت روسیه برای پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا، تلاش کرده بودند.
 
وی افزود: همه ایمیل های فاش شده به حزب دموکرات و کلینتون آسیب وارد کرد. این نشانه واضحی درباره مقاصد آنهاست. آنها فقط ایمیل های مربوط به یک حزب را منتشر کردند.
 
به هنگام برگزاری انتخابات ریاست ایالات متحده آمریکا، در حملات سایبری به دفاتر حزب دموکرات و ایمیل هیلاری کلینتون، ایمیل های زیادی به سرقت رفت. سایت ویکی لیکس نیز شماری از این ایمیل ها را منتشر کرد. 
 
مقامات آمریکایی می گویند هکرهای تحت کنترل یا مرتبط با دولت روسیه، این ایمیل ها را سرقت کرده و در اختیار سایت ویکی لیکس قرار دادند. افشای این ایمیل ها ضربه سنگینی به هیلاری کلینتون و حزب دموکرات وارد کرد.  
 
در واکنش به این موضوع، تیم انتقال قدرت ترامپ با حمله به سازمان اطلاعات امنیت آمریکا (سیا)، زیرسئوال رفتن اعتبار این سازمان را در ماجرای سلاح کشتار جمعی صدام یادآور شد.
 
در بیانیه تیم انتقالی ترامپ که بدون امضا بود خطاب به سیا آمده است: این افراد همان افرادی هستند که گفتند صدام حسین سلاح کشتار جمعی دارد. انتخابات خیلی وقت است که تمام شده. انتخابات یکی از بزرگترین پیروزی های تاریخ است. زمان آن رسیده که به جلو حرکت کنیم و آمریکا را دوباره با عظمت بسازیم.
 
سی ان ان نوشت که این رویارویی میان تیم ترامپ و سیا می تواند به ضرر رئیس جمهور آینده آمریکا تمام شود.
 
سی ان ان اضافه کرد: تعدادی از منابع آگاه گفته اند دستگاه های اطلاعاتی امنیتی آمریکا روز به روز بیشتر مطمئن می شوند که روسیه با هدف کمک به ترامپ، در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دخالت کرده است.
 
روزنامه واشنگتن پست نیز به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که سازمان های اطلاعاتی امنیتی آمریکا تعدادی از افراد مرتبط با دولت روسیه را مشخص کرده اند که هزاران ایمیل را به سایت افشاگر ویکی لیکس داده اند. روس ها ایمیل های زیادی را از کمیته ملی حزب دموکرات و رئیس ستاد تبلیغاتی هیلای کلینتون به سرقت برده اند.
 
کاخ سفید قبل از این اعلام کرد باراک اوباما دستور داد حملات سایبری به آمریکا به هنگام انتخابات ریاست این کشور بررسی شود.این اقدام به دنبال بررسی دخالت روس ها در انتخابات آمریکا صورت می گیرد.
روسیه هم در واکنش به این موضوع گفته است که مدعیان باید اسنادی را درباره دخالت مسکو در انتخابات آمریکا ارائه کنند. مسکو همچنین انجام هر گونه اقدام غیرقانونی را رد کرده است.

کلید واژه ها: ایمیل ترامپ حزب دموکرات انتخابات آمریکا در انتخابات آمریکا


نظر شما :