بودجه جایزه مرگ بر آمریکا از کجا می‌آید؟

۲۳ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۲۳ کد : ۱۹۶۲۱۸۵ سرخط اخبار

وقت ایران: «جایزه بزرگ مرگ بر آمریکا»؛ مسابقه ای که با آغاز به کار دولت یازدهم با حمایت برخی نهادهای عقیدتی برگزار شد. حالا امسال سومین دوره این مسابقه (با یکسال وقفه) در دو بخش اصلی و جانبی برگزار خواهد شد. اما رویکرد اصلی از برگزاری این مسابقه چیست و منابع مالی آن از چه محلی تامین می شود؟
پیش از این مسئولان برگزاری این مسابقه در بخش خبری ۲۰:۳۰ سیما عدم حمایت دولت یازدهم از این برنامه را «به فال نیک» گرفته بودند! اما در نبود حمایت دولت، حامیان دیگری به برگزاری این مسابقه کمک می کنند. از تامین هزینه برگزاری مسابقه و منابع مورد نیاز برای پرداخت جوایز گرفته تا تهیه بیلبوردهای تبلیغاتی، هزینه فعالیت سایت این مسابقه، برگزاری نشست خبری و غیره. مسابقه ای که به گفته متولیان اجرای آن محوریتش بر استکبارستیزی قرار دارد.
آنطور که میثم محمدحسنی، دبیر اجرایی «جایزه بزرگ مرگ بر آمریکا» به «وقت ایران» می گوید: «امسال این مسابقه با حمایت مالی سازمان فضای مجازی سراج برگزار می شود. طی دوره های قبلی در تامین برگزاری مسابقه علاوه بر سازمان فضای مجازی سراج، بخش های دیگری همچون سازمان اوج و خبرگزاری فارس نیز حمایت مالی می کردند. امسال به دلیل مسائل مالی ارزش مجموع جوایز پرداخت شده در مسابقه نیز حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان است.»
وی در خصوص مجموع هزینه های برگزاری این مسابقه و فعالیت سایت مربوطه در هر سال، رقمی اعلام نکرد.
این مسابقه در سه بخش اصلی؛ عکس، پوستر و کاریکاتور و سه بخش جانبی؛ مستند، کلیپ، سرود و ترانه برگزار و مبالغی به عنوان جایزه به برگزیدگان پرداخت می شود. طبق آنچه اعلام شده نفرات اول در هر بخش اصلی ۱۰ میلیون تومان جایزه دریافت خواهند کرد. با این حساب تنها سه نفر به عنوان نفرات اول در سه بخش اصلی، مجموعاً ۳۰ میلیون تومان دریافت خواهند کرد. جوایز نفرات دوم و سوم بخش اصلی نیز پنج و دو میلیون تومان خواهد بود. اما در بخش جانبی نیز در هر حوزه به نفرات اول تا سوم جایزه نقدی پرداخت می شود. جایزه سه نفر اول در هر سه بخش به طول کلی ۹ میلیون تومان خواهد بود. البته ارقام عنوان شده تنها مربوط به پرداخت جوایز مسابقه است و سایر هزینه های برگزاری مسابقه را باید از آن تفکیک کرد.
در بخش موضوعات برگزاری مسابقه عناوین مختلفی وجود دارد که ذهن را به سمت مباحث مطرح از سوی دلواپسان پس از برجام سوق می دهد. «چرا مرگ بر آمریکا؟»، «چرا آمریکا غیرقابل اعتماد است؟»، «آمریکا و عهدشکنی»، «آمریکا و خودبرتربینی»، بخشی از موضوعات برگزاری این مسابقه را تشکیل می دهند. در این خصوص اما محمدحسنی با اذعان به اینکه محوریت برگزاری این مسابقه برجام نیست، عنوان می کند: «ممکن است برخی موضوعات با توجه به مسئله برجام به لیست اضافه شده باشند. ضمن اینکه نظر شخصی خودمان بر آن است که آمریکا قابل اعتماد نیست و برجام هم این مسئله را ثابت کرد. برگزاری مسابقه جایزه بزرگ مرگ بر آمریکا برای تقابل با دولت یازدهم نیست اما ما در زمینه استکبارستیزی با دولت زاویه داریم.»

کلید واژه ها: جایزه مرگ بر آمریکا


نظر شما :