بازداشت 4 دیپلمات ترکیه در عربستان

۲۰ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۱:۵۸ کد : ۱۹۶۲۰۸۴ سرخط اخبار
کنسول ترکیه در جده از بازداشت چهار کارمند سفارتخانه و کنسولگری این کشور به اتهام دست داشتن در کودتای نافرجام اخیر خبر داد.
 
به گزارش ایسنا و به نوشته روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، فکرت اوزر، کنسول ترکیه در جده اعلام کرد، مسئولان آنکارا چهار تن از کارمندان سفارت در ریاض و کنسولگری ترکیه در جده را به اتهام حمایت از کودتاچیان احضار و بازداشت کردند.
 
اوزر در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: وزارت خارجه ترکیه اطلاعاتی از کارمندان سفارت و کنسولگری در عربستان مبنی بر تلاش برای کودتا علیه دولت در اختیار داشت و پس از احضار آنها را بازداشت کرد.
 
کنسول ترکیه تاکید کرد همه نهادها و موسسات دولتی ترکیه در حال حاضر به صورتی یکپارچه فعالیت های خود را از سرگرفته اند و مرکز امور مذهبی ترکیه نیز دو روز گذشته در نشست های که داشت، فعالیت های فتح الله گولن را "باطل" خواند.
 
اوزر افزود: کودتاچیان لیستی از اسامی تمامی چهره های دولتی که قصد داشتند پس از اجرای کودتا در سمت های دولتی تعیین کنند، آماده کرده بودند و البته کودتا موفق نشد و این لیست به مسئولان دولت آنکارا در شناسایی این افراد کمک کرد و تحقیقات از آنها برای صدور مجازات های لازم آغاز شد.

نظر شما :