آمریکا بار دیگر دست داشتن در کودتای ترکیه را رد کرد

۲۰ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۳ کد : ۱۹۶۲۰۷۹ سرخط اخبار

وزارت خارجه آمریکا بار دیگر هر گونه اتهام مبنی بر دست داشتن آمریکا در کودتای نافرجام 15 ژوییه در ترکیه را "پوچ و بی معنی" اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه حربت، الیزابت ترودو، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه واشنگتن از دولت منتخب ترکیه حمایت می کند، گفت: ما هرگونه اتهام در این باره را پوچ می دانیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره روند استرداد احتمالی فتح الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه گفت: این روند رسمی، حقوقی و تکنیکی است. ما خارج از این روند حرکت نخواهیم کرد.

او درباره بازداشتهای گسترده در ترکیه پس از کودتای 15  ژوییه نیز گفت: اکنون چند روزی است که از وقوع کودتا در ترکیه می گذرد. من فکر می کنم که ترکیه در  یک دوره بحرانی قرار دارد و هنوز در این باره اقداماتی انجام می دهد. ما در کنار ترکیه هستیم. مقامات ترکیه تحقیقات و بازجویی های خود را در این زمینه انجام می دهند. ما نیز دیدگاه های خود را درباره احترام به قوانین بین المللی و حقوق بشر در ترکیه اعلام خواهیم کرد.

وی در ادامه اظهاراتش با اشاره به همکاری ترکیه با آمریکا در مبارزه با داعش گفت: این همکاری ها یک بازی با حاصل جمع صفر نیست و مبارزه با داعش یکی از دغذغه های همه کشورها در سراسر جهان محسوب می شود.

 


نظر شما :