اردوغان: نقش روسیه درحل بحران سوریه مهم است

۱۸ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۷:۵۶ کد : ۱۹۶۲۰۰۷ سرخط اخبار

رئیس جمهور ترکیه با «دوست» خواندن «ولادیمیر پوتین» همتای روسی اش، اهمیت نقش روسیه در پایان دادن به بحران سوریه را به رسمیت شناخت.

به گزارش فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد مذاکرات پیش رو با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی اش فصل جدیدی را در روابط میان ترکیه و روسیه خواهد گشود.

اردوغان در مصاحبه با خبرگزاری «تاس» ضمن «دوست» خواندن پوتین، درباره سفرش به روسیه گفت: «این یک سفر تاریخی خواهد بود، شروعی تازه. معتقدم که صفحه جدیدی (در روابط دو کشور) طی مذاکرات با دوستم ولادیمیر، گشوده خواهد شد. هنوز چیزهای زیادی است که کشورهایمان باید باهم انجام دهند.»

وی ضمن به رسمیت شناختن این مسئله که بدون روسیه، مصالحه در بحران سوریه معنا ندارد، بر اهمیت اقدامات روسیه در درگیری های این کشور تاکید کرد.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه راه حل بحران سوریه بدون روسیه بدست نمی آید، تصریح کرد: «ما فقط با همکاری با روسیه می توانیم بحران سوریه را حل کنیم.»

اردوغان در گفت وگو با تاس به موضوع بحران مهاجران در اروپا و پیوستن ترکیه به اتحادیه این قاره هم پرداخته و بار دیگر از عدم ایفای تعهدات از سوی اتحادیه اروپا برای 53مین سال متوالی انتقاد کرد.

وی ادامه داد: «اتحادیه اروپا برای 53 سال است که ما را بازی می دهد. ما پیوسته صداقت خود را ثابت کرده و چنین انتظاری را از اتحادیه اروپا داریم. آنها باید سیاست رفتارهای دوگانه را کنار بگذارند.»

رئیس جمهور ترکیه قرار است 9 آگوست در سفری به روسیه، برای اولین بار بعد از سرنگونی جنگنده سوخو24 از سوی ارتش ترکیه، با همتای روسی اش دیدار کند.


نظر شما :