عضویت سریع ترکیه در اتحادیه اروپا توهم است

۱۸ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۷:۵۲ کد : ۱۹۶۲۰۰۶ سرخط اخبار

وزیر اقتصاد و معاون صدراعظم آلمان ضمن رد پیوستن سریع ترکیه به اتحادیه اروپا در عین حال گفت که اجرای حکم اعدام در این کشور مانع عضویت آنکارا در اتحادیه اروپا خواهد شد.

به گزارش فارس، «زیگمار گابریل» وزیر اقتصاد آلمان و معاون صدراعظم این کشور پذیرش ترکیه در اتحادیه اروپا را اقدامی دانست که به زودی محقق نمی شود.

گابریل در این مورد به شبکه خبری ARD گفت که حذف مذاکرات با ترکیه که هم اکنون به یکی از شرکای مشکل آفرین تبدیل شده است، موضوع چندان مهمی نیست و هر اقدامی برای پذیرش ترکیه در اتحادیه اروپا 10 تا 20 سال طول خواهد کشید و هر کانال ارتباطی با ترکیه باید با توجه به کودتای اخیر در ترکیه برقرار شود.

وزیر اقتصاد آلمان گفت: «توهم مبنی بر اینکه ترکیه به زودی عضو دائم اتحادیه اروپا می شود، کاملا بی معنی است. اگر در ترکیه با ریاست جمهوری «رجب طیب اردوغان» حکم اعدام اجرا شود، در این صورت هیچ امکانی برای مذاکره به منظور عضویت در اتحادیه اروپا وجود ندارد.چرا که چنین اقدامی قوانین اساسی اتحادیه اروپا را نقض می کند.»

معاون مرکل درباره تهدید ترکیه مبنی بر لغو توافق با اتحادیه اروپا در مورد پناهجویان هم گفت که ترکیه امیدوار است که توافق لغو روادید با اروپا را ایجاد کند و توافق با اتحادیه اروپا کمکی به این موضوع نمی کند.

کلید واژه ها: اتحادیه اروپا


نظر شما :