کلینتون با اختلاف 9 درصد از ترامپ پیشی گرفت

۱۵ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۷ کد : ۱۹۶۱۹۳۳ سرخط اخبار

جدیدترین نظرسنجی ها از برتری 9 درصدی «هیلاری کلینتون» کاندیدای حزب دموکرات از رقیب جمهوریخواه خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حکایت دارد.

به گزارش فارس، نظرسنجی جدیدی که به صورت مشترک توسط شبکه «ان بی سی نیوز» و روزنامه «وال استریت ژورنال» انجام شده نشان می دهد، «هیلاری کلینتون» کاندیدای حزب دموکرات با اختلاف 9 درصد از «دونالد ترامپ» کاندیدای حزب جمهوریخواه پیشی گرفته است.

بنا بر نتایج این نظرسنجی، کلینتون حالا آراءه 47 درصد از رأی دهندگان احتمالی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را از آن خود دارد در شرایطی که ترامپ تنها توانسته آراء 38 درصد را به خود اختصاص دهد.

در نظرسنجی پیشین «ان بی سی نیوز» که بامداد سه شنبه منتشر شده بود، «هیلاری کلینتون» با اختلاف 7 درصد از «دونالد ترامپ» رقیب جمهوری خواه خود بالاتر قرار گرفته بود.

علاوه براین اوایل این هفته، فاکس نیوز هم یک نظرسنجی منتشر کرد که نشان می داد آراء کلینتون در مقابل ترامپ 49 به 39 درصد است. بر اساس این نظرسنجی 61 درصد مردم آمریکا بر این باورند که کلینتون فرد صادقی نیست و در مقابل 62 درصد معتقدند که ترامپ صداقت ندارد.

به نظر می رسد هر چه زمان بیشتری از گردهمایی سالانه دموکرات ها و سخنرانی پذیرش نامزدی این حزب توسط کلینتون که هفته گذشته به اتمام رسید، می گذرد، اختلاف آراء وی با رقیب جمهوریخواهش نیز بیشتر می شود. اما باید منتظر ماند و دید که در انتخابات نهایی در ماه نوامبر چه نتایجی رقم خواهد خورد.


نظر شما :