آلمان و اروپا تحت هیچ شرایطی نباید به ترکیه باج بدهند

۱۲ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۴۷ کد : ۱۹۶۱۸۴۰ سرخط اخبار

معاون صدراعظم آلمان در انتقاد از موضع گیری اخیر مقامات ترکیه در زمینه اجرای توافق با اتحادیه اروپا و تهدید به لغو یکجانبه توافق، گفت که آلمان و اروپا تحت هیچ شرایطی نباید به ترکیه باج بدهند.

به گزارش فارس، «زیگمار گابریل» وزیر اقتصاد و معاون صدراعظم آلمان به تهدید های ترکیه مبنی بر لغو یکجانبه توافق در زمینه پناهجویان با اتحادیه اروپا واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، گابریل گفت: «اروپا در برابر تهدید های ترکیه در زمینه لغو توافق تسلیم نخواهد شد. در این مورد موضوع لغو روادید به عملکرد ترکیه بستگی دارد و آلمان و اروپا نباید تحت هیچ شرایطی (به ترکیه) باج بدهد.»

آلمان با پخش سخنرانی «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در جریان برگزاری راهپیمایی حامیانش در شهر کلن مخالفت کرده بود که گابریل از این اقدام هم دفاع کرد.

این در حالی است که دولت ترکیه روز گذشته کاردار سفارت آلمان و همچنین وابسته نظامی این کشور در آنکارا را به منظور اعتراض به مخالفت دولت آلمان از برگزاری راهپیمایی حامیان اردوغان احضار کرد.

روز یکشنبه جمعیتی متشکل از 50 هزار تن از حامی دولت اردوغان با حضور در خیابان های شهر کلن، حمایت خود را از وی نشان دادند.

سه هزار نیروی پلیس آلمانی برای کنترل و محدود کردن تظاهرات کنندگان در این راهپیمایی حاضر شده و مقامات آلمانی مانع پخش سخنرانی اردوغان از طریق ویدئو کنفرانس در این راهپیمایی شدند.


نظر شما :