چرا محمود عباس با رجوی دیدار کرد؟

۱۱ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۱۸ کد : ۱۹۶۱۸۰۶ سرخط اخبار

روزنامه رأی الیوم دیدار «محمود عباس» با سرکرده گروهک منافقین را ادامه اشتباهات عباس خوانده و گفته وی به سراشیبی سقوط رسیده است.

به گزارش فارس، دیدار محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با «مریم رجوی» سرکرده گروهک منافقین در پاریس که در شامگاه شنبه گذشته صورت گرفت، تعجب و اعتراض محافل داخلی فلسطین را نیز موجب شده است.

روزنامه الکترونیکی رأی الیوم که سردبیری آن را «عبدالباری عطوان» نویسنده ملی گرا و مشهور دنیای عرب بر عهده دارد؛ در سر مقاله امروز خود در این باره می نویسد: دیدار «محمود عباس» در شامگاه شنبه با خانم «مریم رجوی» رهبر سازمان مجاهدین خلق، دیداری منحصر بفرد و نادر در نوع خود بود.

دیداری که منابع نزدیک به دو طرف، هدف آن را بحث درباره اوضاع و تحولات خاورمیانه به خصوص موضوع فلسطین ذکر کرده اند.

رأی الیوم می نویسد: نمی دانیم که آیا این دیدار به تصمیم خود «محمود عباس» بوده یا با فشار و توصیه عربستان سعودی انجام گرفته است. عربستانی که «ترکی الفیصل» را به نشست معارضان ایرانی فرستاد و همراه با آنان فریاد سقوط نظام ایران را سر داد. او که در سخنان خود حماس و جهاد اسلامی را گروه تروریستی خواند که از سوی ایران حمایت می شوند.

دیدار محمود عباس با رجوی صرفا یک حمایت معنوی و سیاسی بزرگ از معارضان ایرانی محسوب نمی شود؛ بلکه این نکته را تأکید می کند که تشکیلات خودگردان و فتح، تصمیم گرفته اند تا در محور سعودی علیه ایران قرار گیرند. موضوعی که بی طرفی را از بین می برد و موضوع فلسطین را به یک موضوع سطح پایین تنزل می دهد.

رأی الیوم در ادامه می نویسد: درگیری فعلی بین ایران و عربستان که در عراق و سوریه و یمن تجلی یافته است رنگ و بوی طائفی دارد و آیا به مصلحت فلسطین است که وارد این دعوای طائفی شود و آیا زمان مناسبی برای این کار است؟ و آیا محمود عباس در رابطه با این دیدار نماینده مردم فلسطین محسوب می شود؟

این دیدار در حالی صورت گرفت که چندی پیش سازمان آزادی بخش فلسطین که «محمود عباس» در رأس آن قرار دارد به شدت اخبار مبنی بر شرکت در نشست مجاهدین خلق در پاریس را تکذیب و خبرگزاری رسمی فلسطینی (وفا) نیز بیانیه ساف را منتشر کرد.

 

رأی الیوم در انتها می نویسد: ما در این روزنامه تا کنون نقدی نمانده است که به سیاست ها و مواضع محمود عباس در طول سال های سال های گذشته نکرده باشیم و با این وجود وی به اشتباهات خود در قبال مردم فلسطین و موضوع فلسطین ادامه می دهد و اکنون به این سراشیبی رسیده است.

این روزها از هیچ یک از کارهای محمود عباس متعجب نمی شویم؛ کسی که با اسرائیلی ها علیه مقاومت و مردم خودش هماهنگی امنیتی دارد و نیروهایش را برای بازداشت آن ها اعزام می کند یا اطلاعات آن ها را به اشغالگران می دهد تردیدی در دیگر اقدامات اشتباه به خود راه نمی دهد و تصمیماتش را با توجه به تهی بودنش می گیرد و سیاست هایش در تناقض با منافع مردم فلسطین پیگیری می کند و تخصصش ایجاد دشمنی بی مورد برای مردم فلسطین است.

کلید واژه ها: محمود عباس مردم فلسطین


نظر شما :