سفیر عربستان در لندن:

انگلیس به عربستان در بمباران یمن کمک می‌کند

۱۲ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۰ کد : ۱۹۵۶۸۶۷ اخبار اصلی خاورمیانه
شاهزاده محمد ادعا کرد این که گفته می‌شود حملات عربستان در یمن علیه شهروندان عادی است، صحیح نیست، و رسانه‌های غربی نسبت به واقعیتی که در یمن می‌گذرد، غافل هستند.
انگلیس به عربستان در بمباران یمن کمک می‌کند

دیپلماسی ایرانی: امیر محمد بن نواف بن عبدالعزیز، سفیر عربستان در بریتانیا اعلام کرد که کشورش از مشاوران نظامی بریتانیایی در جنگ یمن بهره می برد و در کنار ملاحظات قانونی از مشورت آنها برای بمباران حوثی ها در یمن کمک می گیرد.

به گزارش روزنامه العرب، چاپ لندن، او در مقاله ای در روزنامه انگلیسی تلگراف مدعی شد، "عربستان به کمک انگلیس اهداف را به دقت زیر نظر می گیرد تا از کشته شدن شهروندان عادی جلوگیری شود." وی در ادامه افزود: "همه ناظران خارجی رضایت خود را از تضمین هایی که در مکان های درگیری داده ایم، ابراز داشته اند."

سفیر عربستان در این یادداشت همچنین مدعی شد که کشورش همه راه ها برای رسیدن به راه حل سیاسی در یمن را در پیش گرفته و دخالتش در یمن نه تنها برای حفظ امنیت و ثبات منطقه ای بلکه برای دفاع از مشروعیت عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری ]برکنار شده[ یمن است که جامعه جهانی او را در این سمت به رسمیت شناخته است. او مدعی شد که هادی کسی است که حوثی ها و پشت سر آنها ایران برای سرنگونی او تلاش کردند.  

بحران یمن و آتش جنگ در این کشور بعد از شکست تلاش های اسماعیل ولد الشیخ احمد، نماینده سازمان ملل در امور یمن که تلاش می کرد حوثی ها را راضی کند که به موجب قطعنامه 2216 از شهرها عقب نشینی کنند، تشدید شده است.

شاهزاده محمد ادعا کرد این که گفته می شود حملات عربستان در یمن علیه شهروندان عادی است، صحیح نیست، و رسانه های غربی نسبت به واقعیتی که در یمن می گذرد، غافل هستند. وی ادعا کرد که بیشتر شهروندان یمنی که کشته شده اند به دست حوثی ها به قتل رسیده اند و الا در هیچ کدام از بمباران ها در بیمارستان ها و مدارس و منازل مسکونی شهروندی عادی کشته نشده است. با این حال رسانه های غربی ملامت را متوجه عربستان سعودی می کنند و آن را برای کار نکرده متهم می کنند.

سفیر عربستان در بریتانیا همچنین گفت که کشورش "پایبندی به قانون بین المللی حقوق بشر را جدی می گیرد و سرهنگ احمد عسیری، سخنگوی ارتش عربستان گفته است که کمیته مستقل جدیدی تشکیل خواهد شد تا با بریتانیایی ها و مشاوران خارجی دیگر کار کند تا فعالیت های نظامی در مناطق مسکونی و کاستن از هزینه ها را تا حد ممکن بررسی کند."

با وجود تلاش های بسیاری که فعالان حقوق بشری انجام می دهند عربستان سعودی به بمباران مدارس، منازل مسکونی و بیمارستان ها و مهد کودک ها ادامه می دهد و ادعا می کند در هیچ کدام از این حملات شهروندان عادی را هدف قرار نداده است. در عین حال دیپلمات ها به روزنامه العرب گفته اند که شانس راه حل سیاسی برای بحران یمن و پایان دادن به جنگ عربستان و متحدانش علیه این کشور راه به جایی نبرده و عربستان مدعی است تا سقوط صنعا از دست حوثی ها به جنگ ادامه خواهد داد.

این در حالی است که پارلمان اروپا ابتدای هفته قانون غیرالزام آوری را به تصویب رساند که به موجب آن از کشورهای اروپایی می خواهد به دلیل نقض حقوق بشر توسط عربستان در جنگ یمن و کشتار مردم بی گناه این کشور در بمباران های هوایی خود از فروش سلاح به این کشور خودداری کنند.

تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: یمن عربستان انگلیس


نظر شما :