پسر اردوغان وزیر نفت داعش است

۱۶ آذر ۱۳۹۴ | ۱۷:۱۹ کد : ۱۹۵۴۵۰۵ سرخط اخبار

روزنامه آلمانی «هاندلز بلات» با اشاره به انتشار مستندات روسیه در خصوص تجارت ترکیه با نفت داعش و سابقه «بلال اردوغان» فرزند رئیس‎جمهور ترکیه و انتشار عکس‎های وی با عناصر داعشی نوشته که پسر اردوغان وزیر نفت داعش است.

به گزارش فارس، روزنامه آلمانی «هاندلز بلات» در گزارشی درباره قاچاق نفت سوریه توسط داعش و انتقال آن به ترکیه نوشته که «بلال فرزند رجب طیب اردوغان وزیر نفت گروه تروریستی داعش است.»

این روزنامه آلمانی با اشاره به اینکه وجهه و آبروی بلال اردوغان به کلی از بین رفته است، نوشت: بلال با وجود اینکه تلاش کرد خود را خوب و سالم نشان دهد، اما گذشته وی سرشار از «نکات سیاهی» است که گواهی بر صدق ادعای روسیه در خصوص خرید ارزان نفت داعش توسط ترکیه است.

روزنامه هاندلز بلات به سابقه سیاه فرزند اردوغان در اختلاس و مسایل مالی و پرونده وی در پولشویی دارایی های اردوغان پدر اشاره کرد و نوشت: مدارک و اسنادی که دادستانی کل ترکیه در این خصوص جمع آوری کرده است شامل تصاویر و مکالمات ثبت شده تلفنی بین پدر و پسر است که رجب طیب اردوغان در آن زمان سمت نخست وزیری ترکیه را بر عهده داشت. در این مکالمات تلفنی ثبت شده است که اردوغان از فرزندش خواست تا «همه دارایی ها را پس دهد.»

این روزنامه آلمانی در ادامه موضوع دومین مکالمه تلفنی در اوایل سال 2014 در خصوص دریافت 10 میلیون دلاری فرزند اردوغان را که مشخص نشده چه کسی این مبلغ را پرداخت کرده است، یادآور شد و آن را به مساله طرح لوله کشی برای انتقال نفت مرتبط دانست.

روزنامه هاندلز بلات برای اثبات دست داشتن پسر اردوغان در قاچاق نفت سوریه از طریق داعش، به اظهارات عمران الزعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه در نوامبر گذشته اشاره کرد. الزعبی تاکید کرده بود که نفت داعش با کامیون های شرکتی که بلال اردوغان ریاست آن را بر عهده دارد، به ترکیه منتقل می شود.

این روزنامه در ادامه نوشت: این در حالی است که انگشت اتهام صادرات نفت قاچاق داعش از عراق به کشورهای آسیایی، به سمت «اردوغان پسر» نشانه می رود.

رسانه آلمانی همچنین گزارش داد، سوالی که برای رسانه های ترکیه بارها ایجاد شده است اینکه چرا کشتی های بلال اردوغان در نزدیکی آب های سوریه مستقر هستند.

روزنامه هاندلز بلات در پایان گزارش خود نوشت: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با اعلام استعفا از سمت ریاست جمهوری در صورت اثبات تجارت ترکیه با نفت داعش، خود را در وارد یک نوع بازی با برگه‎هایی که در دست دارد و یا درگیر شرط بندی کرده است.

 منابع روسی نیز اخیرا تصاویری منتشر کردند که نشان می دهد بلال رجب طیب اردوغان در دیدارهای مختلف در کنار افرادی از داعش نشسته و با آنها جلسه داشته است. به گفته این منابع، بلال اردوغان دلال نفتی داعش در بازار سیاه است که به این شبکه تروریستی کمک می کند تا نفت خود به ویژه نفتی را که در سوریه استخراج می کند، به فروش برساند.

برخی از کارشناسان می گویند سرنگونی جنگنده سوخو – 24 روسیه توسط ترکیه در حقیقت تلاشی از سوی آنکارا بود که جلوی بمباران تانکرهای نفتی داعش به ترکیه توسط روسیه را بگیرد، چرا که روسیه به اطلاعاتی دست یافته بود که نشان می داد داعش چگونه نفت خود را به طرف های ترکی می رساند و قصد بمباران آنها را داشت.

کلید واژه ها: اردوغان نفت داعش روزنامه آلمانی بلال اردوغان رجب طیب اردوغان


نظر شما :